بررسی و خرید ps5 - فروشگاه نوژینو

بالاخره بعد از هفت سال انتظار، عاقبت پلی استیشن 5 عرضه شد. محصولی که خیلیا اونو غول کنسول های بازی می دونن. البته این تصورم تا حد زیادی درسته چون از هر نظر مقایسه کنیم این محصول در برابر ps4 یک غول به تمام معناست . حافظه جادویی ، سخت افزار بی نظیر ، طراحی منحصر به فرد ، قدرت پردازش بالا و… از جمله مهمترین فاکتورهایی بوده که باعث شده تا این روزا ، خیلیا به دنبال خرید ps5 باشن .

بررسی و خرید ps5 - فروشگاه نوژینو

 

البته در این بین هم کم نیستن گیمرهایی که اطلاعات دقیقی در رابطه با این کنسول بی نظیر ندارن. اگه شما هم جزو این افراد هستید، بهتره حتما مارو تا انتهای این مقاله همراهی کنید چون میخوایم یه مرور دقیق روی این محصول داشته باشیم. پس اگه می خواید مشخصات فنی و قیمت ps5 رو بدونید، این مقاله رو از دست ندید.

جدای از کنسول های بازی بیشتر افراد با خرید لپ تاپ گیمینگ بازی های مورد نظر را با کیفیت بسیار بالاتر انجام میدهند ولی این افراد هزینه بیشتری برای لپ تاپ انجام میدهند از جمله لپتاپ های گیمینگ روز دنیا که مشخصات بالایی دارند شامل لپ تاپ tuf گیمینگ , لپ تاپ omen , لپ تاپ msi گیمینگ , لپ تاپ ریزر و …. می باشند

معرفی پی اس 5

تقریبا هفت سال پیش بود که چهارمین پلی استیشن توی بازار عرضه شد. اون زمان کنسول جدید سونی به عنوان غول دنیای بازی ها شناخته می شد. طوری که می تونست هر بازی رو به راحتی اجرا کنه. ولی خب طی این چند سال کم کم گرافیک بازی های معروف به شدت بالا رفت و پی اس 4 هم نمی تونست کیفیت خودشو نشون بده. طوری که راحت می شد گفت که این محصول پا به سن گذاشته. همینم باعث شد تا سونی به فکر عرضه کنسول جدید خودش باشه. عاقبت پارسال انتظار گیمرها به سر رسید و جدیدترین نسخه از این محصول بی نظیر عرضه شد. محصولی که تصور میشه حالا حالا ها پا به سن نذاره و بتونه هر نوع بازی رو اجرا کنه.

قیمت و خرید ps5 بهترین بازار

این کنسول می تونه از هر لحاظ نسبت به سایر محصولات هم رده متفاوت باشه. طوری که حتی مقایسه اونا با همدیگه یه نوع شوخی به نظر میاد. حافظه قوی تر، سرعت پردازش 5.5 گیگ در ثانیه، حسگر های ژیروسکوپ، سیستم خنک کننده قدرتمند، پردازنده گرافیکی 2.23 گیگاهرتزی و… از جمله امکانات اعجاب انگیزی که موجب شده تا این کنسول تازه از هر نظر نسبت به همتاهای خودش بی نظیر باشه. البته این تمام ماجرا نیست. بلکه سونی سعی کرده تا توی طراحی هم سنگ تموم بذاره.

به همین دلیل بوده که پی اس فایو بر خلاف پلی استیشن 4 ساختاری کاملا شیک و مدرن داره. لبه های منحنی با ترکیب دو رنگ سیاه و سفید باعث شده تا خیلی شیک باشه. از طرفی چراغ های آبی اون می تونه توی فضای تاریک یک جلوه ی خیلی زیبا ایجاد کنه. از طرفی دیگه این محصول ابعادی به مراتب بزرگتر از نمونه ی قبلی خودش داره. وزن اونم حدود 4.5 کیلوگرمه که به مراتب بیشتر از مدل قبلی هست. البته این وزن و ابعاد نتونسته تاثیر منفی روی نفوذ این محصول داشته باشه چون مزایا و نقاط قوت اون به قدری زیاده که می تونه به سادگی هر گیمری رو جذب خودش کنه. ما می خوایم در ادامه مرور دقیق تری روی این کنسول بی نظیر داشته باشیم تا  شماهم دلیل این محبوبیت رو بهتر درک کنید.

 

پلی استیشن 5 در یک نگاه

ممکنه شما هم مثل من جزو آدمایی باشید که چندان وقت و حوصله برای خوندن بررسی های طولانی رو نداشته باشین. به همین جهته که در این شرایط فقط متن رو اسکرول می کنید و اصلا اون رو نمی خونید. ما برای سادگی کار شما سعی کردیم تا تمام مشخصات این کنسول عالی رو در یک جدول براتون بیاریم. شما می تونید با استفاده این جدول، تمام ویژگی های بی نظیر کنسول جدید رو ملاحظه کنید و به سادگی توان بالای اون رو متوجه بشید.

 

ویژگی قابلیت
نوع پردازنده (CPU) ۸ هسته‌ی ZEN 2 در فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز و قابلیت SMT (فرکانس متغیر)
نوع معماری پردازنده (CPU) AMD Zen 2 سفارشی
نوع کارت گرافیکی (GPU) ۱۰.۲۸ ترافلاپس، ۳۶ واحد CU در فرکانس ۲.۲۳ گیگاهرتز (فرکانس متغیر)
معماری کارت گرافیکی (GPU) AMD RDNA 2 سفارشی
حافظه ذخیره سازی  825 گیگابایت از نوع SSD سفارشی‌سازی‌شده (667.2 گیگابایت در دسترس) دارای درگاه خارجی SSD از نوع NVMe برای افزایش فضای ذخیره‌سازی
حافظه رم 16 گیگابایت GDDR6
توان پردازش کلی 10.28 ترافلاپس
درایو نوری بکار رفته درایو 4K UHD Blu-ray
کیفیت تصویر خروجی HDMI 2.1 – پشتیبانی از  4K/120 Hz, 8K, VRR
پهنای باند حافظه ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه
سرعت ورودی/خروجی ۵.۵ گیگابایت بر ثانیه (خام)/۸ تا ۹ گیگابایت بر ثانیه (فشرده)
صدای محیطی Sony Tempest 3D AudioTech
پورت‌های خروجی USB Type-A x3, USB Type-C, Ethernet
اقلام موجود در کارتن یک دسته – کابل -HDMI – کابل برق – استند
قابلیت های جانبی دارای وای فای
دارای بلوتوثدارای درگاه شبکه
صفحه نمایش لمسی ندارد
ابعاد 260 × 104 × 390 میلی‌متر
وزن 4.5 کیلوگرم
رنگ موجود ترکیب سیاه و سفید
قیمت جهانی در زمان عرضه 499 دلار آمریکا
تاریخ عرضه 10 نوامبر 2020

 

مشخصات ps5

شاید بشه گفت مشخصات فنی مهم ترین و البته حیاتی ترین فاکتوریه که موجب شده تا پی اس 5  در بین گیمرا محبوب بشه. در واقع این محصول بی نظیر مشخصات بسیار ایده آلی داره که باعث شده تا در نوع خودش منحصر به فرد باشه. پردازنده بسیار قدرتمند، خروجی تصویر با کیفیت، حافظه قوی، قابلیت پشتیبانی از هارد درایور، پردازنده گرافیکی با قدرت پردازش ۱۰.۲۸ ترافلاپس و… از جمله مهمترین مشخصات این محصول جدید شرکت سونی به حساب میاد.

 

مشخصات ps5

 

ما در ادامه هر یک از این مشخصات رو در دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری قرار دادیم و می خوایم به شیوه ای دقیق هر دو دسته از این مشخصات رو براتون شرح بدیم. این موضوع می تونه به شما کمک کنه تا دید بهتری نسبت به این محصول داشته باشید. از طرفی دیگه این موضوع می تونه در مورد خرید پلی استیشن 5  به شما کمک کنه چون به صورت دقیق تمام جنبه ها و جزئیات اون رو برای شما شرح دادیم.

طراحی پلی استیشن 5

طراحی کنسول ps5 رو میشه به عنوان مهمترین و البته حیاتی ترین مقوله ای دونست که باعث شده تا این نسل از کنسول ها برخلاف مدل های قبلی جنجال بیشتری به پا کنه. در واقع زمانی که سونی محصول جدید خودش رو معرفی کرد، هیچکس انتظار این ساختار رو نداشت. در واقع این محصول سعی داشته تا از هر نظر نسبت به مدلهای قبلی خودش متفاوت عمل کنه. این تفاوت نه تنها در ابعاد دیده میشه، بلکه در نوع طراحی و حتی نحوه قرارگیری این محصول هم به چشم می خوره.
ابعاد این محصول اولین فاکتوریه که باعث شده تا پی اس فایو نسبت به نمونه های قبلی متفاوت باشه.

این مدل از کنسول ارتفاع ۳۹ سانتی و طول ۱۰ سانتی متری داره. از طرفی عرض اون هم حدود ۲.۶ سانتی متر است. این ابعاد بیشتر از سایز تمام نسخه هایی پلی استیشن هست که در سه نسل قبلی منتشر شدن. در واقع زمانی که پلی استیشن ۳ توی بازار عرضه شد، همه فکر می کردن سایز بسیار بزرگی داره. اما باید بگیم که سایز ps5 نه تنها از اونم بزرگتره بلکه از کنسول های دیگه ای نظیر ایکس باکس هم بزرگتره. البته بزرگی این محصول بیشتر به دلیل به کارگیری سخت افزار های بی نظیر و البته نوع طراحی اون بوده. به همین دلیله که باید قبل از خرید پلی استیشن 5 حتما فضای کافی برای نگهداری اون تدارک ببینید.

 

برسی و خرید طراحی پلی استیشن 5

 

تفاوت مهم دیگه ای که توی این نسل از پلی استیشن دیده میشه، نحوه قرارگیری اون هست. در واقع شما می تونید این پی اس 5 رو هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی قرار بدید. در واقع برای هر دو شیوه قرار گیری هم پایه های مخصوصی توی جعبه قرار گرفتن که به شما کمک می کنن تا بتونید این محصول رو به شیوه ای بسیار بهتر سر جای خودش بذارید. با این وجود خود طراح ها توصیه می کنن تا این محصول رو به شیوه عمودی قرار بدید. چون به دلیل انحنایی که در بخش بالایی قرار داره، اگه این محصول رو به صورت افقی بذارید، سر جای خودش محکم نمیشه و لق میزنه. از طرفی جلوه و ساختار این محصول در حالت عمودی هم به مراتب زیباتره. این موضوع به نوبه خودش سبب شده تا گیمرهای بیشتری جذب این محصول بی نظیر بشن.

برای ساخت این بدنه هم از برترین و البته بهترین ترکیبات استفاده شده که در نوع خودش می تونه استفاده از اون رو بسیار ایده آل تر کنه. خود بدنه از دو بخش کاملاً مجزا ساخته شده. بخش اول قسمت میانی کنسول هست که به رنگ سیاه براقه و در بعضی از بخش های اون ساختاری مشبکی داره. از طرفی در گوشه های کناری اون هم لامپ های آبی استفاده شده که می تونه یک جلوه خیلی خفن رو توی محیط های تاریک ایجاد کنه. بخش دوم هم بدنه پلاستیکی اون هست که در قسمت های کناری تعبیه شده. این بدنه به شکل دو پره با حالت خمیده و سفید، بخش میانی رو در بر گرفتن. بالاتر بودن اندازه کناره ها در مقایسه با بخش میانی سبب شده تا این محصول ساختاری مینیمال و جذاب به خودش بگیره.

برای تولید این محصول هم از پلاستیک مقاوم ABS استفاده شده که می تونه در برابر ضربات و تغییرات دمایی مقاومت بالایی داشته باشه. البته باید اینو بگم که ps5 برخلاف نسل های قبلی خودش گرمای به مراتب کمتری رو تولید می کنه. ولی با این حال پلاستیک به کار رفته در اون می تونه در برابر شرایط نامساعد هم دوام بالایی داشته باشه. از طرفی روی این بخش هم طرح های بسیار ریزی به شکل دایره، ضرب در، مستطیل و مثلث قرار گرفته که می تونه یادآور دسته های بازی باشن.

 

برسی تخصصی ps5 فروشگاه نوژینو

 

توی قسمت جلویی این محصول دکمه پاور و خروج دیسک قرار گرفته که دسترسی راحتی دارن. در قسمت بالای اونا هم یک درگاه یو اس بی نسل سوم هم قرار گرفته. این درگاه می تونه حدود 10 گیگابایت داده رو در هر ثانیه انتقال بده که در نوع خودش بسیار بی نظیره. در کنار این بخش هم یک درگاه USB Type C قرار گرفته که باعث میشه تا سازگاری این نسل از پلی استیشن ها بسیار بیشتر باشه. البته سونی به همین بسنده نکرده بلکه در قسمت پشتی هم 2 درگاه یو اس بی دیگه قرار داده که به شما کمک می کنه تا بتونید به شیوه ای بسیار سریع تر داده های خودتون رو انتقال بدید.

 

پورت ها و گجت های پلی استیشن 5 سونی ps5

 

اگرچه این شرکت سعی کرده توی طراحی سنگ تموم بذاره ولی باید بگیم که این وسط مشکلاتی هم هست که باعث شده تا ایراداتی هم به این سری از کنسول ها وارد باشه. البته باید بگیم که این مشکلات چندان پر رنگ نیست. ولی خب اگه آدم ریز بینی باشید، شاید براتون مهم باشه. اولین ایرادی که به این طراحی وارد می کنن، نبود تنوع رنگ هست. در واقع سونی کلیه مدل های موجود رو صرفا با دو رنگ سیاه و سفید به بازار عرضه کرده. البته انتظار میره تا مثل سری های قبلی بعد از یکی دو سال، تنوع رنگ موجود توی بازار بیشتر بشه. ولی خب در حال حاضر تنها مدلی که توی بازار وجود داره صرفا به صورت سیاه و سفید هست.

مشکل دیگه ای که اغلب منتقدان به سراغش رفتن، وجود ارور در درگاه های جلو هست. در واقع بعضی از کاربرا گزارش دادن که وقتی حافظه جانبی رو به یکی از درگاه های جلو وصل می کنن، ارور های مختلفی رو مشاهده میکنن و گاهی هم کنسول ریست میشه. البته این بیشتر یک مشکل نرم افزاری هست و به احتمال زیاد توی بروزرسانی های آینده سیستم عامل این مشکلات رفع بشه.

از طرفی خود مشکل هم حتمی نیست و تنها در بعضی از موارد دیده شده. آخرین نقدی که در حیطه ساخت به این محصول ربط میدن، ظریف بودن بدنه میانی محصول هست. در واقع قسمت میانی این کنسول بسیار ظریف و به سادگی ممکنه دچار خط و خش بشه. این موضوع هم برای اونای که زیاد روی جزئیات حساسن می تونه آزار دهنده باشه. اگرچه اینم به خودی خود مشکل حساب نمیشه.

 

مشخصات نرم افزاری ps5

مشخصات نرم افزاری رو میشه یکی از مهمترین جنبه هایی دونست که بیشتر مشتریان در حین خرید ps5  به اون دقت می کنن. در واقع شرکت سونی سعی کرده تا از لحاظ نرم افزاری برای این سیستم سنگ تموم بذاره و بتونه یک تجربه بسیار بی نظیر رو برای کاربرای خودش خلق کنه. به همین جهت بوده که از لحاظ نرم افزاری اقدامات بسیار زیادی انجام داده.

طوری که اصلا نمیشه این نسل از کنسول رو با مدل قبلی اون مقایسه کرد. همین مورد هم باعث خاص بودن اون شده. ما در ادامه برخی از مهمترین جنبه های نرم افزاری این محصول رو خدمت شما عزیزان ذکر کردیم که می تونه به سادگی هرچه تمام تر اقدامات شرکت سونی در زمینه نرم افزار رو برای شما عزیزان تبیین کنه.

 

رابط کاربری پلی استیشن 5

همونطوری که خدمتتون گفتیم، شرکت سونی نهایت سعی و تلاش خودش رو کرده تا بتونه تجربه متفاوتی رو برای مشتریای خودش خلق کنه. رابط کاربری اولین بخشی بوده که این تغییرات از اون شروع شده. در واقع این شرکت نهایت سعی خودش رو کرده تا بتونه یک رابط کاربری بسیار ایده آل رو برای مشتریان خودش خلق کنه.

برهمین اساس حدود 70 درصد از صفحه نمایش اون به پیش نمایش بازی اختصاص داده. از طرفی گزینه ها و لینک های مهم رو در  گوشه بالایی قرار دادن. در قسمت پایینی هم کاربرا می تونن جزئیات بیشتری در رابطه با بازی و یا پیشرفت های اون مطالعه کنند. این مورد به نوبه خودش سبب میشه تا کاربرا بتونن ساده تر به بخش های مورد نظرشون دسترسی داشته باشن.

 

رابط کاربری پلی استیشن 5

 

یکی دیگه از مولفه هایی که باعث شده تا رابط کاربری جدید پلی استیشن، جذابیت بیشتری داشته باشه ، ترکیب فروشگاه اون با منوی اصلی هست. در نسخه های قبلی شما مجبور بودیدی تا به صورت جداگانه برنامه PSN رو باز کنید و از این طریق به فروشگاه این کنسول دسترسی داشته باشین.

ولی باید بگیم که در نسل جدید، اصلا چنین مشکلی وجود نداره. در واقع شما می تونید به ساده ترین وجه ممکن  لیست بازی ها و افزودنی های این فروشگاه رو توی صفحه اصلی تون مشاهده کنید. از طرفی دیگه المان های مختلفی مثل حافظه لازم یا میزان فضای استفاده شده و… هم در همین صفحه نمایش داده میشه. مجموع این موارد باعث میشه تا کاربرا کلیک های کمتری رو برای رسیدن به خواسته هاشون انجام بدن. این در نهایت موجب صرفه جویی در زمان اونا میشه.

خروجی تصویر 4K و HDR یکی دیگه از مهمترین فاکتورهایی هست که باعث شده تا کاربرا بیش از پیش جذب این کنسول جدید بشن. در واقع کیفیت خروجی  تصویر این کنسول به شیوه ای بسیار منحصر به فرد تغییر کرده. کیفیت رزولوشن و تصاویر افزایش پیدا کرده و همینم باعث شده تا این کنسول همخوانی بیشتر به نمایشگر های این روزها داشته باشه. همینم به نوبه خودش جذابیت و زیبایی این سیستم رو به طرز معجزه آسایی افزایش میده.

 

مشکلات ps5

 

دسترسی سریعتر به بازی ها یکی دیگه از اصول مهمی بوده که سونی برای پیاده کردن رابط کاربری جدیدش به اون پایبند بوده. در حقیقت این شرکت سعی کرده تا در رابط کاربری جدیدش، نهایت تلاش و تمرکز خودش رو روی دسترسی سریع تر به بازی ها بذاره به همین دلیل هم هست که شما می تونید لیست بازی هارو از قسمت بالایی مشاهده کنید و خیلی سریع و ساده بازی مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.

نکته قابل توجه اینه که با انتخاب هر بازی، اطلاعات دقیقی پیرامون اون به شما نمایش داده میشه. تعداد این اطلاعات در فروشگاه پلی استیشن به مراتب بیشتر از نسخه نصب شده است. زمانی که شما بازی رو نصب کنید هم می تونید میزان پیشرفت توی بازی رو خیلی ساده تر مشاهده کنید. این موضوع برای زمانی که سردرگم هستید و نمی‌ دونید که بین انبوهی از بازی های نصب شده کدوم رو انتخاب کنید، میتونه برای شما خیلی مفید باشه.

البته باید این رو هم بگیم که رابط کاربری جدید تغییرات خیلی زیادی رو به خودش دیده. همین تغییرات هم باعث شده تا تعدادی از کاربران و منتقدان بتونن به شیوه ای ساده با اون ارتباط برقرار کنند. به خصوص اینکه جای برخی از دکمه ها و المان ها تغییر کرده. برای مثال قبلا اگه دکمه پلی استیشن رو فشار می دادید، میتونستید به منوی اصلی کنسول دسترسی پیدا کنید.

مازاد بر این اگه اون دکمه رو برای چند ثانیه نگه می‌داشتید، می تونستید مگا منوی کناری رو هم مشاهده کنید. اما توی رابط کاربری جدید، این اقدامات دقیقاً برعکس شده. به همین جهت هم تعداد زیادی از کاربران باید مدت زمانی رو با رابط کاربری جدید کار کنن تا بتونن به این تغییرات کوچیک عادت کنن.

خیلی از منتقدان میگن که جدا کردن بخش های مختلف و انتقال همه اونا به تنظیمات باعث شده تا کاربر برای تغییراتی مختلف و یا  تنظیمات کنسول مجبور به کلیک های بیشتری بشه. در واقع قبلاً پوشه دانلود ها، دوستان، و پیام های جدید همه توی صفحه اصلی بودن و کاربر می تونست از این صفحه گزارشی هم از اونارو هم مشاهده کنه. اما سونی توی رابط کاربری جدیدش سعی کرده تا این شلوغیا رو کمتر کنه و واسه هر کدوم از اونا یک پوشه جدید درست کنه.

این مورد واسه کاربرایی که چند سال پیاپی به استیشن ۴ عادت کردن، کمی سخت به نظر میاد. ولی خب رابط کاربری جدید عموماً سهولت بیشتری داره و می تونه تجربه خیلی بهتری رو واسه کاربران رقم بزنه. به همین جهت بهتره حداقلی چند ماه با کنسول جدید بازی کنید و بعد در مورد رابط کاربری اون نظر بدید و یا اینکه بخواید اونو با سری قبلی مقایسه کنید.

شک نکنید که خودتون به راحتی تفاوت رو احساس می کنید. چون شرکت سونی نهایت تلاش خودش رو به کار گرفته تا بتونه در این زمینه بسیار نوآورانه عمل کنه. اغلب کاربرایی هم که چند ماه با کنسول جدید بازی کردن، به خوبی این تلاش رو تحسین می کنن چون واقعاً تجربه بهتری رو به دنبال خودش داشته.

 

عدم لگ یا کندی

یقینا لگ یا کندی در حین انجام بازی یکی از ناخوشایندترین اتفاقاتیه که می تونه برای گیمرا رخ بده و اونا رو از بازی زده کنه. سونی سعی کرده تا در نسل جدید کنسول های خودش مانع از بروز چنین مشکلاتی بشه. به همین جهت هم بوده که از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری، تمهیدات لازم رو برای اونا فراهم کرده. در واقع زمانی که نسخه اولیه ps۴ عرضه شد، میتونست به سادگی هرچه تمام تر کلیه بازی ها رو بدون هیچ گونه تاخیر و لگ اجرا کنه.

اما افزایش کیفیت بازی ها و البته سنگین شدن گرافیک اونها باعث شد تا قدرت پردازش ps۴ به مرور زمان کم بشه. طوری که دیگه توی بازی های جدید کماکان لگ و تاخیر توی اجرای بازی به چشم می خورد. اما پی اس فایو سعی کرده تا یک پردازنده بسیار قدرتمند رو در کنار نرم افزارهای ویژه قرار بده و از این طریق بتونه به ساده‌ترین وجه ممکن بازی ها رو اجرا کنه. پردازنده ۸ هسته ای این محصول به همراه کارت گرافیکی 2.23 گیگاهرتزی اون از جمله مهمترین مولفه هایی بوده که باعث شده تا کاربرا هیچ گونه لگ و کندی رو توی این سیستم مشاهده نکنن.

 

وجود امکانات مختلف نرم افزاری

کنسول پی اس ۴ در نسخه جدید خودش امکانات نرم افزاری مختلفی رو برای مشتریانش تداعی کرده. این امکانات به گیمرا کمک میکنه تا بتونن خودشون رو مطابق با جدیدترین معیارها و امکانات روز دنیای گیم هماهنگ کنن. برای مثال اونا می تونن به طور مستقیم بازی های خودشون رو استریم کرده و از طریق یوتیوب منتشر کنن.

این موضوع بدون نیاز به ذخیره ویدیو بازی و انتقال اون به این برنامه ها صورت می گیره چونکه این کنسول به طور مستقیم از API یوتیوب استفاده می کنه و باعث می شه تا کاربر را بدون کوچکترین کندی بتونن بازی مورد نظرشون رو به این بستر انتقال بدن. البته این کنسول سعی کرده تا قابلیت ضبط ویدیو بازی ها رو هم برای کاربرای خودش بذاره. این قابلیت به اونا کمک می کنه تا بتونن یک ویدیو باکیفیت از نحوه پلی دادن شون داشته باشن و اونو با دوستاشون به اشتراک بذارن.

داشتن ویدیو های راهنمایی یکی دیگه از امکانات نوآورانه ایه توی پلی استیشن ۵ به چشم می خوره. در واقع این کنسول قابلیتی رو فراهم کرده تا سازندگان بازی ها، ویدیوهای آموزشی مربوط به اون بازی رو توی اون قرار بدن، این موضوع  به گیمر کمک می کنه تا به شیوه‌ای بهتر با بازی ها ارتباط برقرار کرده و از اونا استفاده کنه.

این موضوع سردرگمی اونا رو کم می کنه و در وقت شونم صرفه جویی می کنه. همین مورد هم باعث شده تا تعداد زیادی از شرکت های بازی سازی سونی رو به خاطر این قابلیت نوآورانه تحسین کنن. البته باید این موضوع رو هم ذکر کنیم که در حال حاضر خیلی از بازی ها چنین قابلیتی ندارن. اما به مرور زمان خودشون رو با اون انطباق میدن. به عبارت ساده تر در آینده‌ای نزدیک اغلب بازی ها، ویدیوهای آموزشی رو هم کنار بازی هاشون عرضه می کنن.

مطلب پیشنهادی مدیر  اموزش قدم به قدم ارتقا و نصب هارد ssd بر روی ps5 سونی پلی استیشن 5

کارت فعالیت یکی دیگه از امکانات نوآورانه ای بوده که سونی سعی کرده تا در نسل جدید کنسول های خودش اونارو برای کاربرا فراهم کنه. این کارت های فعالیت در واقع مدل های شخصی سازی شده از هر بازی هستن که به شما کمک می‌کنن تا تجربه بهتری از بازی کردن داشته باشید. نکته قابل توجه اینه که با فشار دادن دکمه پلی استیشن، می تونید کارت شخصی سازی شده هر بازی رو مشاهده کنید و بدون کلیک روی منوی اصلی، به اونا دسترسی داشته باشید.

این کارت ها می تونن تجربه بسیار بهتری از بازی کردن رو برای شما خلق کنن. برای مثال بازی هایی که به صورت مرحله ای یا در محیط های مختلف ارائه می شن، مثل (Astro’s Playroom و Sackboy: A Big Adventure ) می تونن به خوبی اهمیت این قابلیت رو برای شما مشخص کنن و بتونید به شیوه ای خیلی ساده تر از اونا استفاده کنید.

بذارید این موضوع رو با یک مثال خیلی ساده برای شما شرح بدیم. بر فرض مثال شما توی یکی از مراحل بازی دلخواهتون گیر کردید و نمی دونید چه جوری اون رو پیش ببرید. در این حالت میتونید از کارت game help استفاده کنید. این کارت در واقع ویدیوهای مرتبط با بازی شما رو بهتون نشون میده و به شما کمک می کنه تا از این مرحله عبور کنید. نکته قابل توجه اینه که ویدیوهایی که این کارت به شما نشون میده اصلاً توی خود کنسول ذخیره نمیشه.

بلکه به طور مستقیم از سرویس های دیگه جمع‌آوری می‌شن و در اختیار شما قرار می گیرن. این موضوع نه تنها باعث سهولت در دسترسی شما میشه بلکه مانع از اشغال شدن فضای کنسول تون میشه. البته این قابلیت چندان برای حرفه ای ها به کار نمیاد. اما اونایی که تازه کار هستند، خیلی به این قبیل کارت ها نیاز دارن.

برای مثال یک بازی مثل Demon’s Souls بیشتر از ۱۵۰ تا ویدیو توی بخش game help خودش داره که می تونه به شما کمک کنه تا ساده تر و دقیق تر مراحل مورد نظر رو طی کنید و نهایت لذت رو از این بازی ببرید. البته باید بدونید که این قابلیت برای کاربران پلی استیشن پلاس فراهمه و کاربرای عادی نمیتونن از این کارت استفاده کنن.

 

مشخصات سخت افزاری ps5

سخت افزار رو میشه یکی دیگه از مهم‌ترین مولفه هایی دانست که شرکت سونی تمرکز زیادی روی اون داشته. در واقع این شرکت نهایت تلاش خودش رو کرده تا فناوری ها و تجهیزات مختلفی رو توی بطن کنسول جدیدش جای بده و از این طریق اونو به گزینه ایده آل تری برای کاربران بدل کنه.از این جهت باید عنوان کنیم که سونی تا حد زیادی موفق عمل کرده چون فناوری ها و قطعات سخت افزاری که در این نسل به کار رفته، تقریباً توی هیچ کنسول بازی دیگه ای به چشم نمی خوره.

در حقیقت میشه گفت که پلی استیشن ۵ اجتماع تعداد زیادی از قطعات بی نظیریه که در کنار همدیگه تونستن قدرت بسیار بالایی رو برای این کنسول به ارمغان بیارن. همین سخت افزار هم موجب شده تا قیمت پی اس 5 تا حدودی بیشتر از رقبا باشه. اما باید از همین الان بهتون بگم که این قیمت واقعا ارزشش رو داره چون قابلیت های فوق العاده بی نظیری توی ساختار اون به کار رفته که می تونه بهترین تجربه رو برای کاربرا فراهم کنه. ما در ادامه سعی داریم تا برخی از امکانات سخت افزاری که توی نسل جدید پلی استیشن به کار رفته رو برای شما شرح بدیم.

 

پردازنده و کارت گرافیک پی اس 5

پردازنده و کارت گرافیک رو میشه به عنوان قلب تپنده کنسول های بازی معرفی کرد به گونه ای که قدرت این دو می تونه به تنهایی نمایش‌دهنده توان محاسباتی بالا یک محصول باشه. شرکت سونی سعی کرده تا در این زمینه بهترین ترکیب ممکن رو پیاده کنه. بر همین اساس هم بوده که به سراغ محصول جدید از پردازنده‌های شرکت amd رفته.

سونی توی محصول جدید خودش از پردازنده هشت هسته ای zen2 استفاده کرده. این پردازنده می تونه فرکانس بسیار بی نظیر 3.5 گیگا هرتزی داشته باشه. از طرفی دیگه این پردازنده با ۳۶ واحد گرافیکی توانمند از نسل RDNA 2 ترکیب شده. فرکانس هر یک این واحد های گرافیکی می تونه به ۲.۲۳ گیگاهرتز برسه.

 

همه چیز درباره پلی استیشن 5

 

ترکیب این دو قطعه بسیار بی نظیر در کنار همدیگه موجب شده تا توان پردازشی پی اس فایو به ۱۰.۲۸ ترافلاپس برسد. چنین پردازشی عملاً در هیچ یک از کنسول های بازی دیده نمیشه. برای اینکه بتونید قدرت پردازش پنجمین کنسول رو دقیق‌تر درک کنید، بهتره بدونید که توان پردازشی در نسل جدید پلی استیشن حدود ۶ برابر ps۴ و دو و نیم برابر پلی استیشن ۴ پرو هست. این موضوع می تونه به سادگی هر چه تمام تر قدرت بسیار بالای این سیستم رو برای شما مشخص کنه.

البته باید این موضوع رو عنوان کنیم که خیلی از کاربران تصور می‌کنن که این قدرت پردازشی چندان اختلافی با نمونه های قبلی یا ایکس باکس نداره. اما باید این موضوع رو در نظر بگیرید که توان پردازش گرافیکی این محصول تنها برگ برنده اون نیست. بلکه باید این توان رو در کنار معماری GCN به کار رفته اونا، لیتوگرافی، پهنای باند حافظه و… قرار بدید تا بتونید مقایسه بهتری داشته باشید. ترکیب این موارد در کنار همدیگه تونسته روی جز به جز خروجی های این کنسول تاثیر بزاره. برای مثال نسل قبلی پلی استیشن ها روی خروجی های فول اچ دی تمرکز داشتن. حتی ایکس باکس وان هم زمانی که تونسته بود به قابلیت رزولوشن فول اچ دی برسه، مانور زیادی روی اون داد.

اما نسل جدید پلی استیشن ها نه تنها از این فراتر رفته، بلکه تونسته به رزولوشن 4K برسه. به طوری که نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه رو در اختیار کاربرای خودش قرار می ده. از طرفی دیگه فناوری رهگیری پرتو هم داره که باعث میشه تا کیفیت بازتاب و جزئیات در بخش های تاریک تصویر بسیار بسیار بیشتر از نمونه‌های قبلی بشه. این موضوع می تونه تجربه بسیار بهتری رو برای کاربرا ایجاد کنه و در نوع خودش این محصول رو برای اونا ایده آل تر کنه.

 

مشخصات گرافیک ps5

 

نکته قابل توجه اینه که شرکت سونی، پردازنده های مخصوص شرکت AMD رو به کار گرفته که شتابدهنده مخصوصی برای افزایش قدرت پردازش خودشون دارن. این شتابدهنده ها قادر به رهگیری پرتو ها هستند. همین مورد باعث میشه تا سرعت محاسبات اونها به طرز چشمگیری رشد کنه. این سرعت هم تاثیر زیادی در افزایش فرکانس خروجی داشته.

البته باید عنوان کنیم که بسیاری از کاربران و حتی مهندس های تازه کار تصور می کنن که افزایش فرکانس خروجی تنها راهکاری بوده که شرکت سونی برای رسیدن به حداکثر توان خود استفاده کرده. ولی خب باید این موضوع رو عنوان کنیم که شرکت سونی فناوری ویژه ای به نام smart shift استفاده کرده که تا حد زیادی تونسته این فرکانس پردازشی رو بهتر مدیریت کنه. در واقع اغلب رقبای این شرکت سعی داشتن تا فرکانس محصولات خودشون رو افزایش بدن. البته سعی نه تنها این کار رو انجام داده، بلکه سعی کرده تا از فناوری یاد شده هم استفاده کنه.

بر اساس این فناوری کلیه بازی ها یک فضای مختص به خودشون رو پیدا می کنن و زمانی که شما بازی رو اجرا می کنید، تمام توان پردازشی سیستم روی اون محدود میشه. همین مورد اجازه میده تا شما بهترین تجربه رو از انجام بازی داشته باشید و هیچ گونه لگ یا مشکلی رو تجربه نکنید. این در حالی بوده که نسخه های قبلی این محصول همیشه بخشی از توان به صورت آزاد قرار می دادن و به برنامه های پیش فرض یا استندبای اختصاص پیدا می کرد. این تغییرات بی نظیر باعث شده تا قدرت پردازش این کنسول حالا حالاها بتونه سنگین ترین بازی ها رو هم پردازش کنه و از عهده ی گرافیک های جدیدی هم بر بیاد که قراره به زودی عرضه بشن.

خود این کنسول در حال حاضر از کلیه بازی های ps۴ پشتیبانی می کنه. همین باعث شده تا خیلی از شرکت‌های بازی‌سازی به این زودیا دنبال ساخته بازی های مطابق با کنسول جدید نباشن. این موضوع هم باعث میشه تا خیلی از کاربران نتونن تفاوت واقعی بازی های نسل جدید رو با نسل قبلی احساس کنن. ولی خب سونی سعی کرده تا راهکار ویژه‌ای رو برای این موضوع تدارک ببینه و تجربه خیلی بهتری در اختیار مشتریان خود قرار بده.

این قابلیت بر مبنای همون فناوری اسمارت شیفت ایجاد شده. بر اساس این قابلیت، کاربران می تونن بعضی از بازی ها رو با نرخ فریم متفاوت اجرا کنن. این موضوع به لطف وجود قابلیت رهگیری پرتو در نسل جدید پردازنده‌های این کنسول ممکن شده. برای مثال کاربران می تونن بازی های مختلفی همچون اسپایدرمن مایلز مورالس یا اساسین کرید والهالا رو با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه یا ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنن. در هر دو حالت این بازی بدون لگ اجرا میشه. اما تفاوت بین اونا می تونه به سادگی روی خروجی کار تاثیر گذاشته و جلوه متفاوتی رو برای شما ایجاد کنه.

البته بازی هایی مثل کالاف دیوتی کلد وار شرایط بهتری داره. برای مثال این بازی با نرخ ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه قابلیت اجرایی دارد که توی هر مورد جزئیات و بافت های گرافیکی مختلفی اجرا می شن. این مورد باعث میشه تا کاربرا بتونن تجربه های بهتری از بازی‌های محبوبشون داشته باشن و به این طریق تفاوت این نسل از کنسول رو با نسل قبلی بهتر احساس کنن. ولی خوب به زودی و تا چند سال آینده بازی های مختص این کنسول هم عرضه میشه و گیمرا هم میتونن به خوبی قدرت پردازشی و البته توان بالای کارت گرافیکی این محصول و با نمونه‌های قبلی و سایر رقبا ملاحظه کنن.

 

حافظه پی اس فایو

حافظه جانبی رو میشه به عنوان یکی دیگه از مولفه های سخت افزاری مهم برای بررسی در نظر گرفت. در واقع حافظه جانبی فاکتوریه که خیلی از منتقدان و گیمرا تمرکز زیادی روی اون دارند که البته تاثیر فوق العاده مهمی هم روی قیمت ps5 داره. در این زمینه باید عنوان کنیم که سونی از حافظه 825 گیگا بایتی برای کنسول های خودش استفاده کرده.

این در حالیه که نسل قبلی اونها حافظه یک ترابایت ای داشت. بسیاری از افراد کم تجربه فکر می‌کنند که این یک قدم رو به عقبه ولی باید این موضوع رو عنوان کنیم که میزان حافظه ملاک صحیحی برای مقایسه ps۴ با پی اس فایو نیست. در واقع اگرچه نسل قبلی کنسول ها حافظه یک ترابایتی داشتن، اما باید عنوان کنم که نوع حافظه  اونا HDD بود. این نوع حافظه اگرچه می تونه گنجایش زیادی داشته باشه اما عملاً سرعت بسیار پایینی داره.

 

هارد مخصوص انواع مدل های ps5

 

همین سرعت پایین موجب شده بود تا بسیاری از شرکت های بازی سازی مجبور بشن برخی از دیتاها رو در محیط های مختلف تکرار و از این طریق سرعت بارگذاری بازی هاشون رو بیشتر کنن. از طرفی خود هارد دیسک هم سرعت بسیار پایینی توی بارگذاری و فراخوانی اطلاعات داره. به طوری که دو سوم زمان کاری خودشون رو صرفاً برای جستجوی داده ها مصرف می کردن. این موضوع در حالیه که حافظه های ssd عملاً چنین معضلی ندارن.

در حقیقت این دسته از حافظه ها می تونن سرعت بسیار زیادی داشته باشن و همین مورد اونارو به گزینه ایده آلی بدل می کنه. البته باید بدونید که سونی تنها به حافظه های معمولی بسنده نکرده بلکه سعی کرده تا نسل ویژه‌ای از حافظه های ssd رو به کار بگیره و برای اونم طراحی‌ها و اقدامات مختلفی انجام داده. این شرکت در قدم اول سعی کرده تا از حافظه های ssd نسل چهارم PCI.e استفاده کنه. این مدل از حافظه ها رو میشه به عنوان جدیدترین و البته سریعترین نوع حافظه موجود بین فضاهای ذخیره سازی دونست.

شرکت سونی سعی کرده تا برای افزایش سرعت بارگذاری یک طراحی بسیار پیشرفته و اختصاصی رو انجام بده. این شرکت حدود ۱۲ کانال اختصاصی برای مدیریت حافظه رو خلق کرده. این کانال ها می تونن به صورت اختصاصی عملیات فشرده سازی و غیر فشرده سازی دیتا ها رو انجام بدن. این موضوع باعث میشه تا بار اضافی از روی پردازنده اصلی کاهش پیدا کرده و سرعت کلی کنسول افزایش پیدا کنه. برای مقایسه این سرعت کافیه بدونید پی اس فایو می تونه اطلاعات غیر فشرده رو با سرعت ۵.۵ گیگابایت بر ثانیه انتقال بده.

البته  سونی تنها به افزایش سرعت بسنده نکرده بلکه این کمپانی در تلاش بوده تا بتونه حافظه رو با سایر اجزای ذخیره‌سازی و البته سیستم عامل اون هماهنگ کنه. طوری که بشه انتقال داده‌ها با سرعت بیشتری صورت بگیره و تاخیر به حداقل حالت ممکن برسه. به همین جهت هم بوده که کنترلرهای سفارشی در سطح برد و حتی درون SOC به کارگرفته شده که مجموع  اونا در کنار همدیگه باعث میشه تا انتقال داده به شیوه ای موثر تر انجام بشه.

برای این که بتونید درک صحیح تری از این انتقال داده ها داشته باشید، بهتره یکی از مثال های مارک سرنی، مغز متفکر کنسول های سونی رو برای شما شرح بدیم. برای مثال در نسخه پی اس۴ بارگذاری یک گیگابایت اطلاعات ۲۰ ثانیه زمان نیاز داشت. اما در پی اس 5 انتقال ۲ گیگابایت داده حدود ۰.۲۷ ثانیه طول می کشه.

 

سرعت پردازش انواع ps5

 

این سرعت در اجرای بسیاری از بازی‌های محبوب هم به چشم می‌خوره. برای مثال در بازی اسپایدرمن مایلز مورالس تنها به دو ثانیه برای رسیدن به گیم پلی از منوی نیاز دارید. این در حالیه که نسخه ps۴ حدودی ۲۰ ثانیه از زمان شما رو برای چنین امری می گیره. این تفاوت آشکار همون چیزی که میتونه به شما کارایی و کیفیت این حافظه بی نظیر رو نشون بده.

لازم به ذکره که شرکت سونی کانالهای کنترلر حافظه ssd خودش رو با همکاری شرکت سامسونگ انجام داده و به همین جهت میشه انتظار کیفیت بالایی رو از اون داشت. البته باید این موضوع رو در نظر بگیرید که تنها ۶۶۷ گیگابایت از ۸۲۵ گیگابایت حافظه اون در دسترس قرار داره. مابقی اون به برنامه های پیش فرض و سیستم عامل اختصاص داره. این فضا برای نصب ۸ بازی با درجه کیفی AAA کافیه.

لازم به ذکره که شما بایستی حتماً ۱۰۰ گیگابایت فضا رو هم برای بروزرسانی احتمالی بازی ها در نظر بگیرید. مازاد بر این شما می تونید حافظه اس اس دی بیشتری رو هم به این سیستم اضافه کنید. برای این کار می‌توانید از حافظه های جانبی استفاده کنید. ولی در نظر داشته باشید که حتماً بایستی از نمونه‌های NVMe استفاده کنید چون مدلهایی با سرعت کمتر نمی تونن با این کنسول سازگاری داشته باشن. حتی در مواردی هم خود کنسول ps۵ ، اونارو به عنوان وسیله جانبی ناسازگار شناسایی کرده و اجازه روشن شدن کنسول رو نمی ده. مازاد بر این هارد اکسترنال برای انتقال بازی بکار میره و نمیشه اون رو از روی این هاردها پلی کرد.

مجموع این موارد در کنار هم دیگه موجب شدن تا شرکت سونی بتونه به بهترین وجه ممکن حافظه مناسب رو در اختیار کاربران خودش قرار بده. البته هنوز هم بسیاری بر این باور هستن که کم بودن حافظه قدمی رو به عقب بوده. ولی باید این موضوع رو عنوان کنیم که افزایش سرعت حافظه به بازیساز ها اجازه می‌ده تا از تکرار اضافه داده ها در بخشهای مختلف جلوگیری کنن. این فاکتور به نوبه خودش موجب کاهش حجم بازی ها شده و در نتیجه سازگاری این کنسول با بازی های نسل آینده رو افزایش می ده.

فن و سیستم خنک سازی پی اس 5

فن و سیستم خنک سازی رو می شه به عنوان یکی دیگه از مولفه های سخت افزاری بی نظیری دونست که موجب شده تا طیف بیشتری از گیمرها به سمت خرید پلی استیشن 5 روی بیارن. در واقع شرکت سونی تجربه نامناسبی رو در نسل‌های قبلی کنسول خودش تجربه کرده بود. به طوری ای که نسخه پی اس ۴ پرو، صدای زیادی داشت و سیستم خنک کننده اون قادر نبود تا به خوبی گرمای تولید شده رو دفع کنه. همین مورد هم تا حد زیادی موجب نگرانی منتقدان شده بود. این نگرانی زمانی بیشتر شد که اونا فهمیدن این سیستم یک کارت گرافیک ۲.۲۳ گیگاهرتزی داره.

یک کارت گرافیک با چنین قدرتی یقیناً می تونه حجم زیادی از گرما رو تولید کنه. از طرفی دیگه CPU هشت هسته ای با توان ۳.۵ گیگا هرتز و رم ۱۶ گیگابایتی اون هم می تونه میزان این حرارت رو افزایش بده. چنین حرارت بالایی یقین نیازمند هیت سینک و البته فن های زیادیه که به نوبه خودش صدای بالایی رو درست میکنن. این فاکتور در نهایت موجب شده تا بسیاری از کاربران نسبت به سیستم خنک کننده این محصول دچار نگرانی و دلهره بشن. اما شرکت سونی سعی کرده تا در نسل جدید کنسول های خودش این موضوع رو در بهترین حالت ممکن رفع کنه.

این شرکت یک هیت سینک بزرگ با قابلیت خنک سازی قرار داده که هوای داخلی رو از طریق سه دمنده مختلف به بیرون هدایت می کنه. از طرفی دیگه فلز مایع هم برای انتقال حرارت به کار گرفته شده. این ماده بر روی SOC جریان داشته و حرارت ناشی از پردازنده های مرکزی رو به سینک انتقال میده. هوا هم از طریق دریچه های مختلفی که در قسمت های پایین، جلو و بالایی کنسول تعبیه شدن، به فضای داخلی وارد شده و موجب خنک‌سازی اون میشن.

فن و سیستم خنک سازی پی اس 5 - نوژینو

 

این سیستم دقیق موجب شده تا کنسول جدید سونی بتونه به بهترین وجه ممکن دمای ایجاد شده رو دفع کرده و به سادگی هرچه تمام تر امکان بازی کردن به طور مداوم رو برای کاربرانش فراهم کنه. نکته قابل توجه اینه که سیستم خنک سازی ps5 صدای بسیار کمی داره. به گونه ای که کنسول جدید کاملاً بی صدا هست. شما برای شنیدن صدای اون بایستی به طور کامل به این کنسول نزدیک بشید.

مازاد بر صدای پایین، دمای ایجاد شده هم بسیار قابل قبول هست. به گونه ای که بعد از دو ساعت بازی با گیم های سنگینی همچون اسپایدرمن، دمای فضای پشتی به ۴۵ درجه سانتی گراد می رسه. دمای قسمت پورت ها هم نهایتاً ۵۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. این دما در مقایسه با کنسول های دیگه بسیار منطقی تلقی می‌شه. با این اوصاف شرکت سونی توصیه های مختلفی رو برای بهبود عملکرد سیستم خنک کننده ارائه داده که ما در ادامه برخی از اون ها رو خدمت شما شرح دادیم.

 

  1. پشت کنسول حداقل ۱۰ سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشه
  2. پی اس فایو رو توی محیط های تنگ یا بدون تهویه قرار ندید
  3. روی کنسول پارچه قرار ندید و بخش های اون رو با پارچه های دیگه نپوشونید.
  4. کنسول روی فرش یا موکت قرار ندید.
  5. هر چند وقت یک بار دریچه های هوایی که در قسمت های کناری کنسول تعبیه شدن رو با یک پارچه تمیز کنید.

صدای فن ps5 - نوژینو

 

شما با انجام دادن این نکات ریز می تونید عملکرد سیستم خنک سازی کنسول تون رو به بهترین نحو ممکن افزایش بدید. این موضوع به شما اجازه می ده تا بتونید ساعتها از کنسول جدیدتون نهایت استفاده رو ببرید.

 

اتصالات پلی استیشن ۵

اتصالات یک کنسول رو میشه یکی از مهمترین مولفه هایی در نظر گرفت که سازگاری اون رو با تجهیزات و امکانات جدید نشون می ده. در واقع هر اندازه که یک کنسول بتونه اتصالات بیشتری داشته باشه، یقیناً خودش رو هم با دستگاه ها و تجهیزات بیشتری وفق میده. این مورد هم باعث شده تا شرکت سونی توجه زیادی به این موضوع توی نسل جدید کنسول های خودش داشته باشه. بر همین مبنا هم طیف مختلفی از اتصالات بی سیم و سیم دار رو برای پی اس 5 در نظر گرفته.

از جمله این اتصالات میشه به بلوتوث، وای فای و البته درگاه شبکه اشاره کرد. مجموع این اتصالات باعث میشن تا این کنسول بتونه بیش از پیش خودشو با تجهیزات و البته دستگاه های جدید وفق بده. از طرفی این اتصالات هم باعث میشن تا ps5 بتونه توی هر شرایطی به اینترنت وصل بشه و خودشو به روز کنه. نکته قابل توجه اینه که این اتصالات بی سیم اجازه میدن تا لوازم جانبی مختلف به همین سیستم متصل بشن.

برای مثال دسته های دوال سنس، بلندگو و… از جمله تجهیزات جانبی هستن که میشه به کمک این اتصال به ps5 وصل کرد. از اینا که بگذریم، باید حتما اتصالات فیزیکی رو هم بررسی کنیم. در واقع سونی سعی کرده توی کنسول جدید خودش، اتصالات  فیزیکی بسیار ایده آلی رو جای بده که می تونن در کنار همدیگه به بهترین انتخاب ممکن برای استفاده بدل بشن.

طراح ها توی بخش پشتی این کنسول، یک درگاه HDMI قرار دادن که می تونه به بهترین وجه ممکن تصاویر و البته صدا رو به صفحه نمایشگر شما انتقال بده. از طرفی دیگه می تونید به کمک این کابل، بازی هاتون رو توی دیوایس های مختلفی اجرا کنید که همینم باعث میشه تا جذابیت و البته کارایی اون بیشتر بشه. در کنار این پورت، یک جایگاه برای اتصال یو اس بی هم قرار گرفته.

مطلب پیشنهادی مدیر  اموزش قدم به قدم ارتقا و نصب هارد ssd بر روی ps5 سونی پلی استیشن 5

البته باید بگیم که جایگاه یو اس بی که در قسمت پشتی و کنار HDMI قرار گرفته از نوع type A است.. اگرچه این مدل نسبت به Type C محبوبیت کمتری داره ولی خب داشتن اون باعث میشه تا این کنسول با هر نوع دیوایسی سازگاری داشته باشه. البته سونی به همین بسنده نکرده. بلکه این شرکت در بخش جلویی هم یک پورت USB Type C بسیار سریع قرار داده که باعث میشه تا این کنسول به یک انتخاب بسیار ایده آل برای کاربران بدل بشه.

نکته قابل توجه اینه که پورت یاد شده سرعت فوق العاده بالایی داره. برای درک سرعت این پورت کافیه بدونید که می تونه حدود 10 گیگابایت داده رو توی هر ثانیه انتقال بده. به همین خاطرم هست که خود سونی توصیه کرده تا حافظه های جانبی خودتون رو به پورت جلویی متصل کنید. البته باید بدونید که رسیدن به سرعت مورد نظر، مستلزم سازگاری دو طرفه است. یعنی باید دیوایسی هم که به کنسول متصل می کنید، بتونه سرعت مشابهی داشته باشه.

برهمین مبنا هم بوده که خود سونی توصیه کرده تا حتما از حافظه های SSD Nvme برای انتقال داده به این دیوایس استفاده کنید. ترکیب کلی این اتصالات در کنار همدیگه باعث شده تا کنسول جدید شرکت سونی بتونه با تعداد زیادی از دستگاه و تجهیزات مختلف سازگاری داشته باشه و از این طریق به بهترین انتخاب ممکن برای گیمرا تبدیل بشه.

 

رم بسیار قدرتمند پلی استیشن 5

حافظه رم رو میشه جزو مهمترین مولفه هایی در نظر گرفت که برای عملکرد صحیح یک کنسول به اون نیاز داریم. در واقع هر کنسولی که نتونه حافظه رم مناسبی داشته باشه، یقینا هم نمی تونه گرافیک بازی هارو به خوبی اجرا کنه. این حافظه رم عموما در کنار کارت گرافیک معنا پیدا می کنه. در واقع ترکیب نامناسب اونا می تونه مانع از عملکرد صحیح کارت گرافیک و البته پخش شدن بازی ها بشه. سونی توی کارت گرافیکش سعی کرده تا سنگ تموم بزاره. به همین جهت هم بوده که بهترین و البته قدرتمند نوع کارت گرافیک رو برای کنسول جدید خودش انتخاب کرده.

اما این کارت گرافیک بدون رم مناسب، نمی تونه به شیوه ای بهینه عمل کنه. بر همین اساس هم بوده که این شرکت در کنار کارت گرافیک قدرتمند خودش، از رم 16 گیگابایت GDDR6 استفاده کرده. این نسل از رم هارو می شه به عنوان جدیدترین ساخته شرکت انویدیا در نظر گرفت که تونسته انقلابی در نوع خودش ایجاد کنه. در واقع این رم ها به عنوان حافظه موقت سیستم شناخته میشن. به همین جهت هست که فایل ها و البته برنامه های لازم برای اجرای بازی رو به صورت موقت لود کرده و در صورت اتمام بازی، اون رو حذف می کنن.

به همین دلیله که یک حافظه رم باید بتونه به سرعت داده های جدید رو با نمونه های قدیمی جایگزین کنه. اگه این حافظه نتونه سرعت مناسبی داشته باشه ، قطعا شما هم توی بازی لگ و تاخیر خواهید داشت. اما جالبه بدونید که رم به کار رفته برای این کنسول می تونه توی هر ثانیه 16 گیگ داده رو جابه جا کنه.

این موضوع در نوع خودش بسیار بی نظیره و باعث شده تا کنسول بتونه سنگین ترین بازی هارو در ساده ترین شکل ممکن باز کنه و کاربرا هم بتونن ساعت ها بدون کوچکترین مشکلی با اون بازی کنن. این موضوع همون چیزیه که باعث تفاوت واضح این کنسول با سری قبل از خودش شده. البته باید بگیم که این فناوری بی نظیر توی قیمت ps5 هم تاثیر زیادی داشته که صدالبته همه جوره ارزششو رو داره.

 

دسته بی نظیر دوال سنس

شاید بشه دسته های جدید ps5 رو از هر لحاظ نسبت به مدل های قبلی متفاوت دونست. در واقع سونی نهایت سعی خودش رو کرده تا ارتباط گیمر با کاراکتر بازی رو از طریق دسته ها فراهم کنه. به همین جهت هم قابلیت ها و امکانات مختلفی توی اون تعبیه کرده. از طرفی دیگه این شرکت نهایت سعی و تلاش خودش رو کرده تا طراحی اون رو به شیوه ای بسیار منحصر به فرد ارائه بده تا بتونه تجربه بسیار بهتری رو از بازی کردن خلق کنه.

این موضوع همون عاملی بوده که اجازه میده تا کاربرا بتونن ساعت ها پشت این سیستم بشینن و باهاش بازی کنن. ما در ادامه بخش های مختلف این دسته ایده آل رو خدمت شما عزیزان شرح دادیم که در نوع خودش یک انقلاب بسیار بی نظیر قلمداد میشه.

 

طراحی منحصر به فرد

طراحی دسته های دوال سنس پی اس فایو رو می شه به عنوان اولین و البته مهم ترین فاکتوری دونست که در قدم اول شمارو جلب خودش می کنه. در واقع سونی سعی کرده تا دسته های بازی خودش رو از هر نظر بهبود بده و اینو میشه توی کوچکترین جزئیات اون مشاهده کرد. در قدم اول شکل ظاهری این محصول به طور کامل با شکل و طراحی خود ps5 همخوانی داره و این یک نوع ارتباط بهتر رو ایجاد می کنه.

از طرفی خود دسته تا حدودی بزرگ تر شده و می تونه بهتر توی دست قرار بگیره. از طرفی ساختار اون کمی حجیم تر شده و وزنش هم افزایش پیدا کرده. اگرچه ممکنه خیلیا اینو یک نکته منفی بدونن ولی باید بگم که این تغییرات باعث شده تا گیمرا بتونن ارتباط بسیار بهتری با بازی بگیرن. البته سونی برای جلوگیری از خستگی کاربرا هم فکری کرده.

دسته بازی ps5 خرید و برسی - نوژینو

 

برای مثال ابعاد قسمت های کناری بهبود پیدا کرده. از طرفی جایگاه دکمه ها هم مناسب تر شده و کاربرا می تونن توی بازی های حساس، واکنش های بسیار سریعتری داشته باشن. البته این ریزنگری توی دکمه های دیگه هم به چشم می خوره. برای مثال فاصله بین تریگر ها و و دکمه های R1 و L1 حذف شده.

خود این دکمه ها هم ساختار پهن تر و بزرگتری به خودشون گرفتن. طوری که کاربر می تونه به سادگی به اونا دسترسی داشته باشه. دکمه های تریگر هم به سمت بیرون انحنا پیدا کردن. این شیوه طراحی باعث می شه تا گیمر بتونه به سادگی هرچه تمام تر به اون دسترس داشته باشه و توی بازی های مختلف از اونا استفاده کنه.

نکته قابل توجه اینه که طراحی این دسته ها به نحوی صورت گرفته که انگشت شصت گیمرا به استیک نزدیک تره و می تونه توی بازی عکس العمل خیلی بهتری داشته باشن. این موضوع از خستگی اونا هم جلوگیری می کنه. این موضوع هم مهمترین فاکتوریه که اجازه می ده تا کاربرا بتونن توی بازی های مختلفی مثل کاف آف یا مسابقات فرمول وان ، عملکرد بسیار بهتری داشته باشن.

سونی سعی کرده تا دکمه های Options و create روی توی طرفین تاچ پد قرار بده. در بخش بالایی تاچ و قسمت های کناری اون هم ال ای دی های نمایش وضعیت قرار گرفته که با رنگ جذاب خودشون باعث شدن تا این دسته ها ساختاری بسیار شیک و جذاب داشته باشن. از طرفی دیگه در قسمت پشتی هم یک جایگاه USB C قرار گرفته. البته در مدل های قدیمی این جایگاه متعلق به یک جایگاه یو اس بی عادی بود. اما در نسخه جدید از درگاه type c استفاده شده که سرعت بیشتری  دارن.

مشخصات دسته بازی ps5 - nozhino

 

میکروفون

یکی دیگه از مهمترین مولفه هایی که باعث شده تا دسته های دوال سنس بسیار منحصر به فرد باشن ، وجود میکروفون در ساختار اوناست. در واقع سونی سعی کرده توی این دسته ها، میکروفون های قدرتمندی کار بذاره تا گیمرا دیگه نیازی به استفاده از هدست یا میکروفون اختصاصی نداشته باشن. این میکروفون در بخش انتهایی و کمی بالاتر از درگاه جک قرار گرفته چون این قسمت بیشترین ارتباط رو با صدای کاربر داره. از طرفی به دلیل نوع ساختارش می تونه صدارو بهتر جذب کنه.

این قابلیت بسیار بی نظیر باعث شده تا پی اس 5 بیش از پیش با نیاز کاربران همخوانی داشته باشه چون این قابلیت بسیار بی نظیر اجازه میده تا ps5 برای انجام بازی های آنلاین و چند نفره به یک انتخاب بسیارایده آل تبدیل بشه. نکته دیگه ای که در این بین وجود داره. دکمه قطع این صدا هست. در واقع سونی دکمه قطع و وصل میکروفون رو توی خود این دسته قرار داده. با فشردن این دکمه می تونید میکروفن اصلی دسته یا حتی میکروفون جانبی (مثل هدست و.. ) که به دستگاه وصل کردید رو هم  قطع و وصل کنید.

از طرفی می تونید با نگه داشتن این دکمه، صدای خروجی از کنسول رو هم mute کنید. در این حالت چراغ روی کنسول، به صورت چشمک زن فعال میشه و می تونید وضعیت میکروفن یا صدای کنسول رو بهتر تشخیص بدید. این حجم از قابلیت بسیار بی نظیر باعث شده تا این دسته مثل یک کنترل عالی برای استفاده از این کنسول عمل کنه.

حسگر و باتری

سونی توی سری جدیدی دسته های خودش سعی کرده تا حسگر ژیروسکوپ رو هم قرار بده. البته باید اینو بگیم که در سری قبلی این حسگر چندان کاربرد خاصی نداشت و هنوز بازی ها به اون صورت خودشونو باهاش انطباق نداده بودن. اما توی سری جدید این حسگر قابلیت های بسیار بیشتری به خودش گرفته و می تونه توی بازی های معروفی مثل اسپایدرمن و البته کال آف دیوتی خیلی بهتر عمل کنه.

میکروفون و سیستم صوتی ps5 بلندگو ها - نوژینو

 

موضوع دیگیه ای که این دسته هارو بسیار منحصر به فرد می کنه ، باتری به کار رفته توی اوناست. در واقع سونی برای ساخت این دسته از محصولات باتری های منحصر به فرد داخلی استفاده کرده. نکته قابل توجه اینه که باتری های سری جدید فوق العاده با دوام هستن. به طوری که اگه تمام قابلیت های دسته در آن واحد فعال باشه ، بازم می تونه تا حدود 8 ساعت براتون کار کنه.

از طرفی شارژ شدن کامل اونم تنها 3.5 ساعت زمان لازم داره. البته اگه در حین شارژ هم باهاش بازی نکنید، مسلما این زمان به کمتر هم کاهش پیدا می کنه. این فاکتور بسیار بی نظیر باعث شده تا این دسته ها بتونن بیش از پیش خودشونو با نیاز گیمرا وفق بدن. طوری که میشه ساعت ها با خیال راحت از بازی کردن باهاشون لذت برد. این موضوع همون چیزیه که اجازه میده تا این کنسول بهترین انتخاب ممکن برای افراد حرفه ای باشه.

 

تریگر های بسیار جذاب

یکی از مهمترین مولفه هایی که سونی سعی داشته تا به کمک دسته های جدیدش خلق کنه ، تجربه بسیار ایده آل بازی بوده. این تجربه توی تریگرها کاملاً خودشو نشون داده. طوری که دسته های این محصول می تونه به خوبی هرچه تمام تر حس بازی کردن رو به شما القا کنه. در واقع این دسته ها دقیقا احساس کاراکتر رو به شما القا می کنن و نقش وسیله اصلی رو ایفا می کنن.

برای مثال در بازی کال آف دیوتی نقش اسلحه شما، در نید فور اسپید نقش فرمان خودرو و… که هرکدوم ارتباط شما به بازی رو نزدیک می کنن. برای مثال در بازی کالاف دیوتی زمانی که تریگر ماشه رو فشار میدی، دکمه در قسمت انتهای تا حدی سفت می شه و زمانی که شلیک رو انجام میدی، دسته تکانی همچون لگد اسلحه رو ایجاد می کنه

تریگر شوک و غلتک های دسته ps5 - نوژینو

این موضوع برای افرادی که تا بدین لحظه حداقل یکبار در دنیای واقعی شلیک کردن، بهتر قابل درک هست. اما در هر حال سونی سعی کرده تا در دسته های جدیدی خودش تموم این احساس رو به خوبی القا کنه. این موضوع هم در تمامی بازی های اون ها دیده می شه. برای مثال در بازی اسپایدر من هم زمانی که تار رو پرت می کنید، لرزش کوچکی ایجاد می شه که می تونه تجربه شما از بازی رو به طرز معجزه آسایی بهبود بده.

 

موتورهای هپتیک دسته

موتورهای هپتیک به کار رفته در داخل دسته های دوال سنس رو میشه یکی دیگه از مهم ترین فاکتورهای به حساب آورد که می تونه تجربه شما از بازی کردن رو به طرز معجزه آسایی عوض کنه. در واقع برای ساخت این محصول دو موتور هپتیک بسیار قدرتمند در بخش های کناری دسته استفاده شده. هر یک از این موتورها می تونن به صورت جداگانه یا با همدیگه لرزه های قدرتمندی رو ایجاد کنن. از طرفی دیگه اونا می تونن لرزش های آروم و تکانه مانندی رو هم بوجود بیارن.

تنوع در عملکرد این موتور ها باعث شده تا سونی بتونه اونو برای طیف زیادی از عملکرد های داخل بازی ها استفاده کنه. برای مثال توی بازی کال آف دیوتی زمانی که روی محیط های سنگلاخ یا ناهموار حرکت می کنید، این موتور لرزه های مختلفی رو ایجاد می کنه که دقیقا حرکت توی چنین محیط هایی رو تداعی می کنه.

از طرفی دیگه حرکت روی محیط های دیگه یا سر خوردن، مبارزه تن به تن ، شلیک کردن و… همه و همه حالات متفاوتی هستن که موتورهای اپتیک به کمک ساختار بی نظیرش می تونه اونو براتون تداعی کنه. این موضوع یکی از مهمترین و البته حیاتی ترین مولفه هاییه که باعث شده تا دسته های دوال سنس بیش از پیش بین گیمرا محبوب بشن.

 

بازی های محبوب پی اس 5

همونطوری که می دونید، هر بار که یک کنسول تازه منتشر می شه ، چند وقتی طول می کشه تا بازی سازها خودشون رو باهاش وفق بدن. در واقع این کار باعث می شه تا اون ها بتونن نسخه های متناسب با امکانات سخت افزاری کنسول جدید رو تدوین و از این طریق تجربه کاربری بسیار ایده آلی رو برای گیمراشون خلق کنن. این موضوع در رابطه با نسل نهم کنسول های پلی استیشن یعنی ps5 هم مطرح بوده.

در واقع این کنسول از لحاظ سخت افزاری و امکانات ، تغییرات بسیار چشمگیری رو به خودش دیده. این موضوع توی دسته های بازی، توان پردازشی، خروجی های صدا، خروجی تصویر و… به طور کامل مشهوده. لذا بازی سازها هم نهایت تلاش خودشون رو به کار می گیرن تا بتونن بازی های مورد نظر رو با این امکانات جدیدی وفق بدن. در حال حاضر تعداد کمی از بازی های معروف تونستن خودشون رو با این امکانات مطابقت بدن. بعضی از این ها یا نسخه کاملا جدیدی رو منتشر کردن یا سعی داشتن توی یک آپدیت روی خود بازی، این سازگاری رو ایجاد کنن.

بازی های محبوب پی اس 5  - نوژینو

 

البته باید این موضوع رو یادآوری کنیم که ps5 می تونه تمام بازی های نسخه قبلی خودش یعنی پلی استیشن 4 رو هم اجرا کنه. اما اگر یک بازی به صورت ویژه برای نسخه جدید توسعه پیدا نکرده باشه ، نمی تونه تجربه بی نظیر  ps5 رو برای گیمرا خلق کنه. تا به این لحظه بازی های زیر، نسخه اختصاصی خودشون رو برای پلی استیشن تازه ارائه دادن.

 

  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Spider-Man Miles Morales
  • NBA 2K21
  • Watch Dogs Legion
  • Dirt 5
  • Call of Duty Black Ops Cold War
  • Fortnite Battle Royale
  • Demon’s Souls
  • و…

لازم به ذکره که به صورت پیوسته بر تعداد این بازی ها اضافه می شه و همینم باعث شده تا روز به روز نفوذ پی اس فایو در بین کاربران بیشتر بشه.

 

قیمت ps5

اغلب افراد قبل از اینکه بخوان در رابطه با ویژگی های بی نظیر کنسول تازه سونی سوال کنن، یک راست می پرسند که قیمت ps5 چنده؟! این رفتار ساده می تونه حساسیت گیمرا روی قیمت رو بیشتر از هر زمان دیگه ای نشون بده. این وسواس و حساسیت توی ایران خیلی بیشتر از کشورای دیگه به چشم می خوره چون شرایط اقتصادی باعث شده تا اولویت بندی گیمرا هم تغییر کنه.

اما خب باید عنوان کنیم که قیمت پی اس 5 در مقایسه با امکانات و ویژگی های بسیار بی نظیرش چندان زیاد نیست. در واقع سونی این محصول رو با قیمت 499 دلار عرضه کرد. ولی خب بعید به نظر میاد بتونید حداقل این اوایل کنسول جدید رو با این قیمت گیر بیارید.

قیمت ps5 پی اس فایو - نوژینو

در حقیقت سونی همون اوایل تمام تولیدات چند ماه خودش رو به دلال ها پیش فروش کرد. این موضوع باعث شد تا اونا کنسول تازه رو با ارقام بسیار نجومی توی بازار بفروشن. طوری که حتی توی سایت هایی نظیر ebay این قیمت به چند هزار دلار رسید. این موضوع باعث شد تا گیمر های سونی همون اوایل، اساسی از دست سونی عصبانی بشن.

این عصبانیت زمانی بیشتر شد که فهمیدن سونی برای عرضه خودش هم تعداد کمی از کنسول هارو در نظر گرفته. یه جورایی سونی می خواست در اوایل تعداد محدودی رو عرضه کنه و بازخورد کاربرا رو متوجه بشه. ولی خب بعد از گذشت یک سال از عرضه ps5 الان شرایط کمی بهتر شده. سونی تیتراژ خودش رو بالاتر برده و کاربرا می تونن به شیوه مستقیم نسبت به خرید این محصول اقدام کنن.

البته باید عنوان کنیم که هنوز هم این مشکل برای کشورهای تحریم شده ای مثل ایران کماکان وجود داره. در واقع سونی توی ایران عرضه مستقیم نداره. به همین جهت تمام مدل هایی هم که توی بازار وجود دارد، از طریق بازرگان ها وارد می شه. این موضوع سبب شده تا قیمت نهایی این محصول توی ایران، در مقایسه با کشورهای دیگه بیشتر باشه.

البته ما توی نوژینو نهایت تلاش خودمون رو به کار گرفتیم تا بتونیم پلی استیشن 5 رو با قیمت بسیار مناسبی  به مشتریا عرضه کنیم. در واقع ما به طور مستقیم این کنسول رو از مراجع خارجی خریداری می کنیم و سپس اون رو به دست مشتری نهایی می رسونیم. این موضوع باعث شده تا قیمت های ما در مقایسه با سایرین بسیار مناسب و ایده آل باشه.

 

مزایا و معایب ps5

تقریبا هر وسیله الکترونیکی تازه ای که عرضه می شه، می تونه مزایا و معایب مختص به خودش رو داشته باشه. این موضوع در رابطه با کنسول های شرکت سونی بیش از پیش خود نمایی می کنه. در واقع این محصولات به دلیل محبوبیت بسیار بالایی که دارن، فوری توسط تعداد زیادی از منتقدا و مهندسا آنالیز میشن و نقاط ضعف و قوت شون روی دایره قرار می گیره. شرکت سونی سعی کرده تا توی سری جدیدی خودش ، کمترین میزان معایب رو در کنار مزایا بسیار زیاد اون بذاره. ما در ادامه مزایا و معایب این کنسول رو به صورت خلاصه خدمت شما عزیزان ذکر کردیم.

 

مزایا

 

  1. قدرت پردازش بسیار بالا
  2. پشتیبانی از صدای سه بعدی
  3. حافظه فوق سریع
  4. دسته های دوال سنس بسیار بی نظیر
  5. پشتیبانی از رزولوشن 4K
  6. طراحی شیک و آرگونومیک
  7. پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند
  8. رابط کاربری ایده آل
  9. اتصالات گوناگون
  10. و….

 

معایب

 

  1. حافظه کمتر نسبت به مدل قبلی
  2. بازی های اختصاصی اندک
  3. وزن و ابعاد بزرگتر نسبت به مدل قبلی و رقبا
  4. عدم کنترل قیمتی و در نتیجه افزایش غیر منطقی قیمت

 

خرید ps5 با ارزان ترین قیمت

اگه جزو عاشقان گیم و بازی های هیجانی باشید، بدون شک محصول جدید سونی توجه شمارو هم به خودش جلب کرده. این موضوع زمانی بیشتر خودشو نشون می ده که بدونید این محصول از هر نظر تونسته نسبت به رقبای خودش عملکرد بهتری داشته باشه. قدرت پردازش بالاتر، سازگاری ایده آل، حافظه سریع و… همه و همه دست به دست هم دادن تا این کنسول بتونه بهترین تجربه رو برای کاربراش خلق کنه.

ولی خب متناسب با این محبوبیت هم نمونه های فیک توی بازار به شدت زیاد شدن. این موضوع توی کشور ما که عملاً نمایندگی مستقیمی از شرکت سونی وجود نداره به مراتب بیشتره. به عبارتی ممکنه از شما پول یک پی اس فایو رو بگیرن ولی در عوض تنها یک محصول فیک بی کیفیت بهتون تحویل بدن.

خرید ps5 با ارزان ترین قیمت - نوژینو

یا ممکنه در ازای خرید این محصول، مبلغ بسیار بیشتری از قیمت واقعی اون توی بازار رو ازتون بگیرن. بعدا که توی بازار قیمت واقعی رو متوجه بشید، اساسی حالتون گرفته میشه ! همه مون همچین حسی رو تجربه کردیم. ولی خب بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکلات خرید از یک فروشنده معتبره. در واقع اگه شما بتوانید محصول خودتون رو از یک فروشنده با سابقه و معتبر خریداری کنید، نگرانی بابت فیک بودن کالا ندارید.

از طرفی اگه این فروشنده خودش وارد کننده مستقیم باشه ، دیگه بابت قیمت بالا هم دغدغه ای پیدا نمی کنید. نوژینو جزو معدود فروشنده هایی که هر دوی این شرایط رو داره. در واقع فروشگاه ما هم دارای شعبه حضوری و هم آنلاین هست. از طرفی چندین و چند ساله که توی صنف فروش لوازم الکترونیکی و کنسول های مختلف فعالیت داریم. مشتری های قدیمی و گیمرهای فعالی که توی این حوزه هستند به خوبی مارو می شناسن. از طرفی ما محصولاتمون رو به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری می کنیم و اونو به دست مصرف کننده های داخلی می رسونیم.

این موضوع باعث شده تا این وسط هزینه های اضافی به کاربر تحمیل نشه و بتونیم مناسب ترین قیمت هارو برای اونا خلق کنیم. اگه تمایل دارید تا قیمت ps5  رو به صورت دقیق بدونید، یا به دنبال خرید ps5 هستید، می تونید همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی رو از اونا دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه