خرید لپ تاپ استوک

اگر نمی دانید لپ تاپ استوک چیست باید بگیم که لپ تاپ استوک به لپ تاپ هایی گفته می شوند که به عنوان لپ تاپ نمونه داخل ویترین مغازه های کشورهای اروپایی و امریکایی استفاده شده اند یا لپ تاپ هایی که افراد خریداری کرده و به هر دلیلی مرجوع کرده اند و چون به عنوان لپ تاپ کار کرده تلقی می شوند از چرخه فروش مغازه های خارجی خارج شده و به شرکت سازنده برگشت داده می شوند برخی از این لپ تاپ های برگشتی فقط از کارتون بیرون امده اند و برای یکبار هم روشن نشده اند .

همچنین کالاهای مازاد یا دست نخورده مرجوعی نمایندگی ها و انبار شده را کالای استوک می گویند .

با خرید لپ تاپ استوک در واقع میشه گفت شما صاحب تقریبا یک لپتاپ نو خواهید شد چون این لپتاپ ها بسیار کم کارکرد هستند . پس کالای استوک یک کالای تقریبا نو است و از آن جا که این محصولات کیفیت برابر و قیمت کمتری را به مشتریان پیشنهاد می دهند همواره طرفداران خاص خود را دارد .

علاوه بر قطعات با کیفیت و ظاهر سالم این لپ تاپ ها ، به دلیل نداشتن گارانتی شرکت اصلی تولید کننده قیمت پایین تری نیز دارند . این به آن معناست که قیمت لپ تاپ استوک صرفا بر اساس ارزش کارکردی ان مشخص می شود

فروشگاه لپ تاپ نوژینو از معتبرترین و بزرگترین وارد کنندگان لپ تاپ در ایران تقریبا بخش عزیمی از لپ تاپ ها و سیستم های استوک اروپایی و خارجی را مستقیم از شرکت های سازنده خریداری کرده و به دست مشتریان در ایران می رساند

جالب است بدانید ایران به عنوان یک کشور تحریم شده نمایندگی از شرکت های بزرگ لپ تاپ فروشی ندارد و هر لپ تاپ نو و تازه ای که در بازار می بینید یا کپی است یا با قیمت سرسام اوری به فروش می رسد این در حالی است که لپ‌تاپ‌های استوک از نظر کیفیت قطعات با لپ‌تاپ‌‌ های آکبند موجود در بازار ایران متفاوت هستند و  معمولاً از عمر مفید بیشتری برخوردار هستند و خریداران می‌توانند با خرید لپ ‌تاپ استوک از کیفیت بالای قطعات نسبت به لپ تاپ تازه در کنار سایر مزایا بهره‌مند شوند .

باید ذکر کرد که همه برندهای سازنده لپ تاپ دارای استوک محصولات هستند و در فروشگاه nozhino از قدیمی ترین تا جدیدترین مدلهای لپ تاپ ایسوس استوک , لپ تاپ استوک دل , لپ تاپ msi , لپ تاپ hp , لپ تاپ میانرده استوک و موجود است .

اگر براتون سواله که لپ تاپ استوک از کجا وارد میشود باید بگیم که وارد کننده لپ تاپ استوک در ایران 99 درصد از مرز های غربی و جنوبی لپتاپ ها را وارد ایران می کنند که هر کدام از این وارد کننده گان لپتاپ استوک در ایران منابع خاص و محدود خود را برای خرید لپ تاپ استوک دارند . اما مجموعه ما به عنوان بزرگترین وارد کننده لپ تاپ استوک در ایران محدود به یک یا چند منبع نبوده و با اکثر فروشندگان عمده در ارتباط هستیم تا به روزترین و به صرفه ترین لپتاپ های استوک اروپایی و امریکایی را وارد کنیم .

 

با ما در ادامه مقاله لپ تاپ استوک چیست همراه باشید تا با نحوه خرید لپ تاپ استوک و موارد قابل برسی قبل خرید و همچنین مزایای ان مطلع شوید .

 

دانلود لیست قیمت لپ تاپ استوک نوژینو

 

مزایا و مشکلات لپ تاپ استوک

هر محصول دست دوم که می خرید مزایا و معایب خود را دارد در این میان لپ تاپ کارکرده هم از این قاعده مستثنا نیست و در برابر مزایای فراوانی که دارد مشکلات لپ تاپ استوک هم کم نسیتند .

مزایا خرید لپ تاپ کارکرده مشکلات لپ تاپ استوک کارکرده
قیمت مناسب و به صرفه داشتن خط و خش و تازه نبودن
سخت افزار مرغوب تر نسبت به لپتاپ های اکبند داخل ایران
خاص و منحصر به فرد به دلیل محدود بودن ان مدل
داشتن حق انتخاب بیشتر
قابل ارتقا قبل خرید محصول
کمک در حفط محیط زیست

شما با خرید لپ تاپ کارکرده نتنها در هزینه های خود صرفه جویی می کنید بلکه به سلیقه خود در بین انواع مدل لپتاپ میتوانید انتخاب کنید و بسته به کار شما مدلهای متنوعی وجود خواهند داشت که با هزینه کمتر نسبت لپ تاپ تازه میتوانید مشخصات بالاتری را سفارش دهید و یکی دیگر از مزایا لپ تاپ کارکرده که امروز مورد توجه اکثر مردم در ضمینه های مختلف است حفظ محیط زیسته که با خرید اینگونه لپ تاپها مانع از ازبین رفتن انها و ساخت محصولات جدید با منابع طبیعی جدبد خواهید شد .

در مقابل کل مزایای که با خرید لپتاپ استوک به دست خواهید اورد تنها مشکل و عیب ان میتوان گفت همان خط و خش موجود بر روی دستگاه است که قابل چشم پوشیه و در مواردی حتی لپتاپ بدون خط و خش هست .

لپ تاپ استوک بخریم یا نه

حالا که میدانید لپ تاپ استوک چیست اگر نمی خواهید هزینه اضافی بکنید و با هزینه بسیار کمتر از یک لپ تاپ نو , لپ تاپ فوق العاده را صاحب بشید خرید لپ تاپ دست دوم اروپایی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود .

اگر قصد خرید لپ تاپ استوک اروپایی را دارید این نکته را بدونید که چون این لپ تاپ ها برای کشور های اروپایی و امریکا ساخته می شوند شرکتها برای رقابت و به دلیل قوانین داخلی کشور های اروپایی مجبور به استفاده از بهترین و مرغوبترین مواد اولیه و قطعات در لپ تاپهای خود هستند و قطع به یقین هم کارایی خیلی بهتر و بالاتری نسبت به لپ تاپ های اکبند داخل بازار ایران دارند هم دارای طول عمر بسیار بیشتری هستند پس قطعا خرید لپ تاپ استوک اروپایی بهتری گزبنه خواهد بود

هر نوع لپتاپ stock که بخواهید ( لپ تاپ استوک حرفه ای , لپ تاپ استوک گیمینگ , لپ تاپ استوک ارزان , لپ تاپ استوک اداری , لپ تاپ استوک صنعتی , لپ تاپ استوک دانشجویی , لپ تاپ استوک لمسی و …. ) در سایت نوژینو موجود است و تمامی لپتاپ های استوک موجود در فروشگاه نوژینو اروپایی هستند و با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در بازار عرضه می شوند .

لیست قسمت لپ تاپ

مشاوره خرید لپ تاپ استوک ( قبل خرید این موارد را برسی کنید )

در ادامه مقاله لپ تاپ استوک چیست می پردازیم به مواردی که قبل از خرید لپ تاپ استوک باید تست کنید و از سلامت و کارکرد انها مطمین شوید .

مطلب پیشنهادی مدیر  کالبدشکافی 5 غول گیمینگ Alienware

به ترتیب این موارد را برسی میکنیم و شما هم سعی کنید که تمام این موارد را بر روی لپ تاپ دسته دوم که خریداری کرده اید انجام دهید

تست بدنه لپ تاپ

اولین کار قبل خرید لپ تاپ استوک یا در زمان مهلت تست که باید انجام دهید اینکه باید بدنه لپتاپ و کل قاب و فریم دور ان را با دقت نگاه کنید سپس وضعیت لولا‌های باز و بسته‌کننده ،میزان خط و خش ، شکستگی و یا رنگ‌پریدگی صفحه نمایش لپتاپ ، شکستگی لپ تاپ ، کنده شدن دکمه های کیبورد ، علائم ضربه خوردگی ، هرگونه صدای عجیب ، فرورفتگی و به طور کلی هر علائم مشکوکی را چک کنید

پشت لپ تاپ را با دقت نگاه کنید که تمامی پیچ ها بسته باشند و هیچ سوراخ پیچی بدون پیچ نباشد . باز شدن پیچ ها را ملاک خوب یا بد بودن قرار ندهید چون هر لپتاپی برای ارتقا هارد یا رم و سخت افزار نیاز به باز شدن قاب ان دارد .

تست مانیتور

بعد از تست بدنه لپ تاپ را روشن کنید ( اگر لپ تاپ شارژ داشته باشد با یکبار فشار دادن دکمه پاور باید روشن شود ) و به دقت به صفحه نمایش از همه زوایا نگاه کنید که هیچ پیکسلی نسوخته باشد یا رنگ هیچ قسمتی از lcd با بقیه قسمتها فرق نداشته باشد .
زرد شدن صفحه نمایش یکی از دلایل خرابی میتونه باشه
نباید در طول روشن بودن لپتاپ تصویر بپرد یا حالتی مثل خاموشی پیدا کند و تار شود
برای تست لپ تاپ های استوک با استفاده از کلید FN و کلیدهای تنظیم نور نمایشگر رو صفحه کلید نور lcd را کم زیاد کرده و از سلامت آن مطمئن شوید
ویدیویی را اجرا کرده و از تمامی زوایا آن را مورد بررسی قرار دهید تا هیچ مشکلی از قبیل روشنایی، پیکسل‌سوزی یا پریدگی تصویر نداشته باشد .
چندین عکس یک رنگ با رنگ های سفید – سیاه – زرد – ابی – بنفش و قرمز را تمام صفحه کنید و به همه پیکسل ها نگاه کنید و ببینید که هیچ کدام نسوخته باشند ( تقریبا در هر نمایشگری 1 الی 4 پیکسل سوخته عادی است و مربوط به کارخانه است )
اگر وقت این کارها را هم ندارید می توانید از نرم‌افزارهای تخصصی تست صفحه‌نمایش استفاده کنید .

تست پورت‌ها لپ تاپ

اگر هزینه خرید دستگاه تستر usb و پورتها را دارید حتما یک تستر دیجیتا بخرید و با ان تمام پورتها ار چک کنید یا میتوانید با یک فلش همه پورت usb ها را چک کنید تمامی پورت‌های یواس‌بی را با یک فلش یا موس تست کنید تا قطع و وصلی نداشته باشد .

دی وی دی رایتر هم با یک cd / dvd تست کنید و نباید هیچ مشکلی در read / write داشته باشد همچنین توجه کنید که نباید صدای زیادی داشته باشد .

پورت HDMI هم حتما با اتصال ان به یک مانیتور تست کنید و باید تصویر داشته باشید .

قبل از انجام این تست ها بهتره تمام درایور ها روی لپ تاپ استوک که خریدید بهتره نصب باشند .

تست کیبورد و تاچ پد لپ تاپ

مرحله بعدی تست لپ تاپ استوک این است که تک تک دکمه های روی کیبور را برسی کنید که قابل فشار دادن باشند و گیر نکنند سپس همه انها با یکی یکی تست کنید که عمل مورد نظر را انجام دهند توجه کنید برخی کلید ها به تنهایی کار نمی کنند و حتما باید ترکیبی با کلید دیگر مثل fn یا ویندوز یا shift یا alt استفاده شوند .

با برنامه ورد یا نوت پد هم میتوانید کلید ها را یکی یکی زده و چک کنید که سالم باشند .

اگر نمی دانید و نمی توانید صفحه کلید را تست کنید می‌توانید به وب‌سایت keyboardtester مراجعه کنید . این وب‌سایت صفحه کلیدی مجازی به شما می‌دهد و با فشردن هر دکمه روی کیبورد به شما میگوید که ایا سالم است یا نه و این کار را با سبز کردن دکمه زده شده نشان می دهد .

یا میتوانید با نصب نرم افزار PassMark KeyboardTest کیبورد و تاچ پد لپتاپ استوک خود را چک کنید .

برای تست تاچ پد لپ تاپ بهتره و باید درایور های مربوط به تاچ پد را نصب کنید و بعد نصب درایورها باید تست کنید که کلیک راست و چپ به درستی کار کنند و خود تاچ پد نشانگر ماوس را به خوبی و راحتی انتقال دهد و لرزش یا پرش ماوس نداشته باشید همچنین دو انگشت به داخل یا بیرون بزنید برای تست زوم کردن و یا دو انگشت را از بالابه پایین یا برعکس بزنید که اسکرول به خوبی انجام شود .

تست هارد لپ تاپ

توجه کنید که حتی اگر شده با هزینه بیشتر هارد لپتاپ تون را به ssd تغییر بدید این کار باعث افزایش چشمگیر سرعت لپ تاپ شما خواهد شد یا هارد 125 ssd برای نصب ویندوز بگیرید و برای موارد دیگر از هارد hdd استفاده کنید .

برای تست سلامت هارد می تواند از نرم افزارهایی مانند HDSential یا Crystal Disk Info یا HD Sentinel استفاده نمایید.این نرم افزارها در تب های مختلف خود وضعیت فضای ذخیره سازی و سلامت آن را بررسی می کنند و با انجام تست‌های مختلف از مواردی همچون بدسکتور باخبر می شوید همچنین سلامت کلی هارد و دمای آن را به شما گزارش می‌دهند

نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro هم یکی دیگر از گزینه ها است و درصد سلامت هارد و هشدار و خطاهای مربوط به هارد hdd یا ssd را به شما نمایش می دهد

گر لپ تاپ استوک شما دارای حافظه SSD است می‌توان آن را با نرم‌افزار SSDlife تست کرد که سلامت قطعه مورد نظر را به صورت درصد نشان می دهد .

تست باتری لپ تاپ

در ادامه تست لپ تاپ استوک اروپایی میرسیم به باتری ان که عمر مفید هر باتری لپ تاپ اگر به صورت صحیح شارژ و دشارژ شده باشد حدود 3 الی 4 سال است پس اگر لپ تاپ استوکی را خریداری کرده اید و 5 سال از عمر ان یا سال تولی ان میگذرد زیاد به باتری ان دل نبندید چون در 50 درصد موارد باتری در این مدت خراب می شود البته اگر تعویض نشده باشد .

هر باتری لپ تاپ استوکی یک روند شارژ و دشارژ دارد که مدت زمانی طول می کشد و این زمان برای شارژ شدن نباید طولانی باشد مثلا برای شارژ کامل هیچ باتری نباید بیشتر از 5 ساعت طول بکشد و روند خالی شدن باتری لپ تاپ هم حداقل 2 ساعت کارکرد است یعنی از شارژ 100 درصد تا 3 درصد اگر مدام کار بکند حداقل 2 الی 2.30 ساعت باید شارژ نگه دارد .

مطلب پیشنهادی مدیر  افزایش طول عمر باتری لپ تاپ در ویندوز ( راهکارهای عملی نوین )

اگر دستی نمیتوانید تست لپ‌تاپ را انجام دهید ، می‌توانید از نرم‌افزارهای تست باتری مثل BatteryInfoView و BatteryCare استفاده کنید . این برنامه ها اطلاعات کاملی از شرکت سازنده، ظرفیت باتری دستگاه و … ارائه می‌دهند و وضعیت سلامت باتری ، میزان فرسوده شدن و ظرفیت باقی‌مانده‌ی باتری را نیز مشخص می‌کنند .

تست شارژ لپ تاپ هم فراموش نشه و باید با ولت متر اندازه بگیرید به این صورت که باید ولت متر را روی حالت تست ولتاژ dc قرار دهید و پرا مشکی را به بیرون کله شارژر و پراب قرمز یا مثبت را به داخل کله شارژر بزنید و شارژر را به برق وصل کنید حالا عددی کع روی ولت متر نشان داده میشود تقریبا با عدد روی شارژ باید برابر باشید ( اختلاف 0.2 الی 0.4 ولتی به پایین یا بالا قابل قبوله )

تست فن لپ تاپ

حتما حتما در ادامه تست لپ تاپ استوک باید فن و سیستم خنک کننده لپتاپ را تست و برسی کنید چون اگر فن به خوبی کار نکند یا اصلا کار نکند دما لپ تاپ بیش از حد بالا میرود و باعث سوختن و از کار افتاده cpu یا برد می شوند و در سیستم های کامپیوتری جدید بعد 2 دقیقه اتوماتیک برای جلوگیری از صدمه به لپ تاپ خاموش میشود و یا اصلا لپ تاپ روشن نمی شود

فن لپ تاپ بهتره هر چند ماه یکبار سرویس و تمیز شود چون پرز و اشغال زیادی در فیلتر ان جمع میشود و مانع هوا دهی می شود .

توجه کنید که فن نباید صدای بلند یا غیر معمولی بدهد

فن لپ تاپ نباید وزوز کند

سرعت بالای فن ، نویز صوتی بالا و دمای بالای قطعات نشان از یک فن و سیستم خنک کننده ضعیف است که نیازمند تعویض و یا سرویس دارد.

هوایی که بیرون میدهد باید گرم باشد در غیر این صورت هدسینک ها خراب هستند

برای تست فن لپ تاپ می توانید از نرم افزارهایی مانند GPU-Z و CPU-Z استفاده کنید.برای تست دمای کلی قطعات نیز نرم افزارهایی مانند HW Monitor استفاده نمایید و از دمای قطعات مطلع شوید

برای تست فن لپ تاپ و تحت فشار قرار دادن ان میتوانید نرم افزار بنچمارک را چندین بار و پشت سر هم اجرا کنید. هنگام اجرای نرم‌افزار‌ مذکور ، از HWMonitor برای بررسی دمای پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی استفاده کنید و نمودار لحظه‌ای دما را به‌صورت جدی رصد کنید . اگر نمودار قرمز شد یعنی سیستم خنک کننده لپ تاپ مشکل دارد و باید سرویس یا تعویض شود .

برای سرویس فن لپ تاپ حتما ان را پیش متخصص یا تعمیرکار ببرید اما اگر نیازمند به لپ تاپ هستید و اضطراری به ان نیازمند هستید می توانید با پشت سشوار یا دمنده‌های هوا روی قسمت فن بگیرید و به‌ راحتی فن لپ‌تاپ را موقتا تمیز کنید .

تست وایفای – بلوتوث – بلنگو – وبکم لپتاپ

برای تست وایفای و بلوتوث لپ تاپ می توانید در قسمت setting ویندوز یا پایین سمت راست صفحه مانیتور وایفای و بلوتوث لپ تاپ را روشن کنید و دستگاه دیگر وصل شوید و از سلامت ان مطمین شوید . برای تست وایفا اگر به وایفا دسترسی ندارید گوشی خود را Hotspot کنید و به ان وصل شوید برای بلوتوث هم به همین صورت

برای تست اسپیکر یا همان بلندگو لپ تاپ یک موسیقی را پلی کنید و با دقت گوش دهید که بلندگو خش خش نکند و صدای زوزززززه ندهد همچنین صدا را بم ندهد . توجه کنید که صدا شفافیت و وضوح داشته باشد و کاملا رسا باشد

برای تست وبکم لپتاپ استوک کافیه عبارت camera را در سرچ ویندوز تایچ کنید و برنامه camera را بازکنید . سپس دقت کنید که تصویر تار نباشد و ضوع تصویر مناسب باشد و رنگها به خوبی تفکیک شوند . البته انتظار دوربین خفنی را برای عکاسی از وبکم لپتاپ تون نداشته باشید همین که تصویر واضح باشد کافیه .

تست قطعات سخت افزاری

در انتهای تست لپ تاپ استوک میرسیم به تست قطعات داخلی و اصلی لپ تاپ . اگر هنگام تعوبض ویندوز و نصب تمام درایور ها با هیچ مشکل و اروری برخورد نکردید می توان مطمین شده که قطعات سخت افزاری مشکلی ندارند .

اما اگر باز هم خواستید تست قطعات سخت افزاری را بهتر مورد برسی قرار دهید پیشنهاد می‌شود برنامه‌های مختض تست هر کدام از این قطعات را نصب کنید و با انجام تست‌های مختلف، از سلامت آن‌ها مطلع شوید.

نرم افزار های تست سلامت قطعات و برسی اطلاعات لپ تاپ ( بنچمارک , GPU-Z و CPU-Z , 3DMark , HWMonitor و …. )

تست cpu لپ تاپ

برای تست cpu از برنامه Furmark استفاده کنید . این نرم افزار بسیار کاربردی و محیط ساده دارد که هم سی پی یو و هم کارت گرافیک را تحت فشار قرار میدهد تا از سلامت انها مطمین شوید . حین انجام تست اگر دستگاه خاموش شد یا هنگ کرد ، نشان از خرابی cpu دارد .

تست رم

برای تست سلامت رم از برنامه Memtest یا Windows Memory Diagnostic Tool که مال خود ویندوز است استفاده کنید .

از خرابی های رم میتوان به ( صفحه آبی ، سیاه شدن ناگهانی تصویر یا فریز شدن نمایشگر ، ریستارت‌های مداوم و … اشاره کرد )

اگر از Windows Memory Diagnostic Tool استفاده می کنید جزییات کامل تست را از بخش Status می توانید ببینید که اگر مشکلی باشد به شما می گوید .

و در نتهایت اخرین نرم افزار برای تست رم و گرافیک نرم افزار حرفه ای PassMark BurnInTest را می توان معرفی کرد .

شایان ذکر است تمامی تست ها گفته شده و چندین تست اختصاصی بر روی تمام لپ تاپ های استوک فروشگاه نوژینو اجرا می شوند و حتما در همه تست ها باید قبول شوند تا محصول در لیست فروش سایت قرار گیرد و پیش از خرید لپ تاپ استوک اروپایی و … از لحاظ کیفیت و سلامت دستگاه های اطمینان کامل را کسب کنیم .

فروشگاه اینترنتی نوژینو

 

مطالب مفید :

برسی کامل مشخصات ps5

کالبدشکافی 5 غول گیمینگ Alienware

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ در ویندوز

اموزش ارتقا هارد در ps5

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه