انتقال اطلاعات و فایل بین دستگاه های اندروید و ios - نوژینو

آیا تا به حال به فایلی که در دستگاه دیگری که به شبکه متصل به آن دسترسی نداشتید نیاز داشته اید ؟ این یک مشکل نسبتاً مکرر است ، به خصوص با ورود دستگاه های تلفن همراه، زیرا ممکن است به یک عکس یا هر نوع سند دیگری در لب تاب خود احتیاج داشته باشید چراکه دستیابی به آن همیشه آسان نیست . به همین دلیل AirDrop مدت ها پیش از اپل به بازار ها راه پیدا کرده است و کار را برای انتقال فایل بین اندروید و ios یا کامپیوتر راحت کرده است .

فناوری منحصر به فرد و اختصاصی آن در میان دستگاه های مختلفش ، با استفاده از شبکه امکان انتقال سریع پرونده ها بین اندروید و سایر دستگاه ها ، نقل و انتقالاتی سریع و بدون نیاز به هیچ سیمی را به وجود خواهد آورد. بخشی از عملکرد این ویژگی، اسنپ دراپ است ، یک راه حل بسیار ساده که بدون نیاز به نصب هر چیزی روی هر یک از دستگاه های خود که به وسیله آن می توانید فایل ها و پیام هایی را بین رایانه های مختلف متصل به همان شبکه ارسال و دریافت کنید. Snapdrop ، دارای گزینه رایگان AirDrop اپل برای ویندوز و اندروید است.

 

همانطور که اشاره کردیم ، در این مورد Snapdrop به روشی کاملاً مشابه عملکرد AirDrop در اکوسیستم اپل کار می کند. فقط در این حالت شما به Mac ، iPhone یا iPad نیازی نخواهید داشت (اگرچه اگر بخواهید می توانید از آن استفاده کنید) ، اما می توان از راه حل بدون مشکل آن در ویندوز ، اندروید ، لینوکس یا هر سیستم عامل استفاده کرد و انتقال فایل بین اندروید و ios داشته باشید .

 

نحوه استفاده از اسنپ دراپ

برای این کار ، شما فقط باید از دستگاه هایی که می خواهید فایل ها یا پیام های خود را بین آنها به وب سایت رسمی اسنپ دراپ به اشتراک بگذارید ، دسترسی پیدا کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید ، یک رابط شروع نسبتاً ساده مشاهده خواهید کرد ، جایی که فقط یک دکمه برای نشان دادن فایل های به اشتراک گذاشته شده ظاهر می شود. به عنوان مثال دستگاههایی که به همان شبکه پیوستن شما متصل هستند ، مانند دستگاه تلفن همراه از طریق شبکه Wi-Fi ، همه فایل ها در صفحه نمایش، نمایش داده می شوند.

مطلب پیشنهادی مدیر  راهنما گام به گام نحوه دانلود و نصب اندروید 12 بتا

 

در این حالت ، اگرچه درست است که مدل دستگاه در زیر هر دستگاه ظاهر می شود ، اما نام ها به طور تصادفی انتخاب می شوند. در پایین ، شما می توانید نامی را که توسط آن هر دستگاه شناسایی شده است مشاهده کنید تا بتوانید به درستی از این سرویس استفاده کنید. در اسنپ دراپ دو عملکرد متفاوت وجود دارد: از یک طرف ارسال فایل و از طرف دیگر ارسال پیام وجود دارد ام نکته اصلی ارسال فایل است و برای این کار فقط باید بر روی دستگاهی که می خواهید به آن محتوا ارسال کنید کلیک کنید. می توانید به طور خودکار آن را از طریق رایانه یا تلفن همراه به دلخواه خود انتخاب کنید. پس از آن ، انتقال بلافاصله آغاز می شود که پس از پایان کار می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید پرونده مورد نظر را ذخیره کنید یا خیر.

 

مهمترین مزیت اسنپ دراپ

مهمترین مزیت انتخاب این سرویس نسبت به سرویسهای دیگر مانند ایمیل یا بارگذاری در فضای ابری، سرعت است ، زیرا در این حالت فایل از شبکه محلی شما خارج نمی شود بلکه از طریق دستگاه دسترسی به اینترنت بین سرویسهای مختلف رد و بدل می شود. صرف نظر از سرعت اتصال شما ، محتمل ترین مورد برای اکثر قریب به اتفاق پرونده ها این است که در عرض چند ثانیه می توانید بدون مشکل از آنها در رایانه استفاده کنید.

 

علاوه بر این ، جدا از سرویس ارسال و دریافت فایل ، می توانید برای مکالمات نیز از آن استفاده کنید. اگر دستگاهی را انتخاب کنید و از رایانه خود راست کلیک کنید یا بر روی دستگاه موبایل آن قسمت مخصوص را به طورمداوم فشار دهید ، کادر مورد نظر نمایش داده می شود. می توانید هر پیامی را که می خواهید بنویسید و بلافاصله در دستگاه دیگر نشان داده می شود. این برای ارسال کلیدهای تأیید یا جنبه های مشابه با در نظر گرفتن حریم خصوصی به دلیل اینکه محتوا از شبکه داخلی خارج نمی شود ، کاملاً مفید است.

مطلب پیشنهادی مدیر  راهنما گام به گام نحوه دانلود و نصب اندروید 12 بتا

از این طریق ، همانطور که ممکن است مشاهده کرده باشید این یک ابزار ارتباطی رایگان و جامع بین دستگاه ها است که می تواند شما را از مشکلات زیادی در زمان های خاص نجات دهد و به اسانی انتقال فایل بین اندروید و ios داشته باشید

به این مورد باید اضافه کنیم که این یک برنامه منبع باز است ، که در صورت تمایل سایر توسعه دهندگان می توانند از کد پلت فرم مذکور استفاده کنند ، بنابراین ممکن است در آینده شاهد اخبار با استفاده از همین فن آوری چند دستگاه باشیم. شما می توانید نحوه استفاده از اسنپ دراپ را در بالا مشاهده نمایید .

 

مطالب مفید :

لب تاب استوک چیه

بهترین محافظ صفحه نمایش

راه های باز کردن قفل ویندوز

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه