حدودا یک مدتیه که مک بوک پرو جدید عرضه شده و وقت برسیه که بدونیم در مقایسه با سایر لپ تاپ میان رده و هم سطح خود چگونه عمل می کنید ؟ ظاهرا جوابش خیلی خوبه , اما مک بوک پرو در مقابل سرفیس بوک چی ؟؟؟

طاهرا با توجه به داده های تعداد خرید مک بوک پرو جدید روزانه بسیار بالا است و مانند کیک های داغ به فروش می رسند .

در پایین جدولی از نسب فروش مک بوک پرو جدید و خرید سرفیس بوک و سایر لپ تاپ ها خواهید دید .

 

مک بوک پرو جدید بخرم یا سرفیس بوک - نوژینو

 

همانطور که می بینید ، مک بوک پرو همه را از جمله سرفیس بوک در تعداد فروش شکست داده . مک بوک جدبد 78 درصد از آنچه مدل قدیمی مک بوک فروخته بود را فقط در یک هفته فروختند! و حتی جالبه بدانید اپل بدون استفاده از هیچ صفحه لمسی و سخت افزار قدرتمندی که بخواد در مک بوک جدیدش بکار ببره به این موقعیت دست یابد .

 

اما

 

همه خبرای خوب برای اپل نیست !

بسیاری از مردم از محصولات جدید اپل شکایت دارند و راضی نیستند و این به دلیل عدم وجود نواوری در محصولات اپل است . به طور کلی رضایت مردم علاوه بر مک بوک پرو جدید از سایر محصولات این شرکت کاهش یافته . حتی طرفداران جدید موافقند که نو اوری در محصولات اپل کاهش یافته ولی با این اوصاف اپل را تنها نگذاشتند و از مک بوک پرو جدید استقبال کردند .

اکنون بیشتر مردم معتقدند که مایکروسافت اپل جدید است . پس از مرگ استیو جابز ، اپل تقریباً نوآوری را از دست داده .با این حال ، فروش اپل نشان می دهد که اپل هنوز می داند چگونه محصولات خود را بفروشد . اما در اینجا یک تصویر دیگر وجود دارد که نشان میدهد ایا اپل مانند گذشته سلطنت نمی کند .

 

سلطنت اپل با مک بوک پرو جدید - نوژینو

 

نمودار فوق نشان می دهد که حدود 40 درصد از دارندگان مک بوک موجود (سال 2014) به برند دیگری روی اورده اند . این عدد زیاد نیست اما در کل اپل برخی از مشتریانش را از دست داده . این مدل های جدید احتمالاً به پیشرفت این ارقام کمک نمی کند .

مطلب پیشنهادی مدیر  تبدیل هارد مک به ویندوز بدون حذف اطلاعات Ntfs-Hsf

در دنیای لپتاپ ها ویندوزی ما گزینه های زیادی داریم ، از جمله مواردی که در این نمودار نشان داده نشده است. اگر آنها را بیاوریم احتمالا اپل گم خواهد شد . پس این نبردی بین سیستم عامل اپل و ویندوز نیست . به عنوان مثال لپ تاپ ایسوس سهم تقریبا 30 درصدی از کل لبتاب های موجود در جهان را دارد و بعد از ان لپ تاپ اچ پی

 

در مقابل سرفیس بوک وجود دارد که در عرضه محدود شده یعنی مایکروسافت فقط تعداد محدودی تولید کرده که اگر مایکروسافت به اندازه کافی سرفیس بوک ارائه می کرد ، تصویر به طور قابل توجهی تغییر می کرد . البته مایکروسافت با عرضه سرفیس بوک کاربران خاص و محدودی را هدف گرفت و صددرصد بازخورد مثبت را برای مایکروسافت در بر داشت .

 

ایا کاربران اپل در اینده نزدیک مک بوک را رها می کند ؟؟

احتمالا نه چون اپل یک اکوسیستم ایجاد کرده است و بسیار عالی کار می کنه یعنی کاربران و استفاده کنندگان از محصولاتش را خاص کرده و جدا از بقیه نشان میدهد و تقریبا همه محصولاتش را به هم مرتبط کرده . خط تولید مک بوک آنها بخشی از آن شرکت است . تلفن ها ، ساعت ها و سایر محصولات آنها با دستگاه های غیر iOS خوب کار نمی کنند و عملکرد زیادی ندارند . پس کاربران اپل با اپل خواهند ماند حتی اگر شرکت در حیطه های مختلف کاهش داشته باشد .

 

مطالب مفید :

ماوس های مخصوص سرفیس

ویژگی ها و عملکرد سرفیس بوک

دانلود و نصب اندروید 12

انتقال فایل بین اندروید و ایفون

 

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه