رفع مشکل کندی و کارنکردن وایفای در سرفیس ویندوز

اگر با مشکل کندی وایفای در ویندوز و همچنین کار نکردن وایفای در ویندوز رو به رو هستید خبر خوشی برای شما داریم . این مشکل به را حتی قابل حل است و در چند قدم ساده میتوانید ان را حل کنید پس با ما همراه باشید .

این مقاله اموزشی بیشتر بر رفع مشکل کندی وایفا در سرفیس پرو 5 یا سرفیس بوک تاکید دارد اما به طور کلی بر روی هر نوع لپ تاپ استوک اکبند و یا تبلت ویندوز قابل اجرا است .

خوشبختانه مایکروسافت از مشکل کندی وایفای در محصول خود اگاه است و در حال کار بر روی اپدیت فریمور برای حل این مشکل است . مایکروسافت اعلام کرده که کندی وایفای به دلیل تجمع لایه ها یعنی MAC (AMSDU over AMPDU) و انواع خاصی از نقاط دسترسی بی سیم است  .

یعنی مشکل کندی و کارنکردن وایفای از قطعات سخت افزاری سرفیس پرو 4 یا قطعات لپ تاپ شما نیست بلکه مشکل از برنامه و فریمور واسط است .

که این مشکل همگانی بوده و خیلی از کاربران ویندوز 10 از کندی و کارنکردن وایفای شکایت و گله داشتند پس مایکروسافت در صدد رفع این مشکل و خطا با اپدیت و ارائه راهکار برای رفع ان برامده است .

 

اموزش راهکار رفع مشکل کندی وایفای

این اپدیتی که مایکروسافت قول داده برای رفع مشکل کندی و کارنکردن وایفای در ویندوز منتشر کند تاریخ خاصی ندارد و کاربر هم نمتواند تا ان زمان صبر کند چون در برخی موارد عملا سیستم کاربر بی استفاده خواهد شد به همین دلیل ما یک راهکار برای رفع این مشکل در ادامه ارائه خواهیم داد

برای برطرف کردن ارور و خطای کندی wifi می توان با امتحان کردن تغییر رجیستری ان را حل کرد که برای این کار مراحل زیر را باید به ترتیب انجام دهید :

 

  1. ابتدا کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید و عبارت regedit  را در ان تایپ کرده و سپس اینتر را بزنید .
  2. در صفحه باز شده به مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\mrvlpcie8897 بروید .
  3. در صفحه سمت راست وارد TXAMSDU شده و مقدار ان را به صفر تغییر دهید .
  4. تغییرات را ذخیره کنید و سیستم را یکبار ریستارت کنید .
مطلب پیشنهادی مدیر  حل مشکل صدای فن سرفیس ( صدای زیاد + خش خش )

 

بعد از انجام مراحل بالا به احتمال زیاد مشکل کندی سرعت wifi شما حل خواهد شد .

 

اگر مشکل سرعت سرفیس وای فای شما ناشی از مشکل تجمع MAC بوده باشد 100% تغییراتی که انجام دادید باید کمک کند اما “رفع” واقعی به عنوان یک به روز رسانی ویندوز در آینده نزدیک ارائه خواهد شد. بنابراین همشه سیستم خود را اپدیت نگه دارید .

 

مطالب مفید :

لپتاپ استوک چیه

راه حل مشکل کندی بوت ویندوز

مدل کارت گرافیک سرفیس بوک

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه