ایا ویندوز 11 روی سرفیس من نصب میشه - سایت نوژینو

اخیرا ویندوز 11 منتشر شده و این سوال برای کابران سرفیس پیش امده که ایا سرفیس من با ویندوز 11 سازگار است ؟ باید گفت که ویندوز 11 برای تعداد کمی از سرفیس ها به صورت رسمی عرضه می شود یعنی با اپدیت قسمت ویندوز می توانید اتوماتیک ویندوز 11 را روی سرفیس نصب کنید و استفاده کنید .

در ادامه این نوشته از سایت نوژینو برسی خواهیم کرد که ایا کدام سرفیس ها با ویندوز 11 سازگار هستند و اینکه ویندوز 11 رو چه سرفیس هایی نصب میشه ؟ 🤔

برای اطلاعات در مورد تغییرات ویندوز 11 این مقاله را مطالعه کنید .

تمام مدل های سازگار با ویندوز 11

رایانه های سرفیس Microsoft در بین کاربران سیستم عامل ویندوز کاملاً رایج هستند . این مدل از رایانه ها ابتدا با ورود ویندوز 8 به عنوان تبلت های قابل تبدیل ظاهر شدند و کم کم مایکروسافت از تجهیزات پیشرفته خود نسخه های جدیدی را با گزینه های مختلف برای سازگاری با انواع کاربر و کسانی که به دنبال چیزی هستند ، راه اندازی کرده است. این پیشرفت از ابتدایی تر شروع شده و به پیشرفته ترین تجهیزات رسیده است. همانطور که احتمالاً می دانید ، اخیراً ویندوز 11 با بسیاری از ویژگی های جدید برای کاربران سیستم عامل معرفی شده است. با این حال ، در این ویندوز حداقل نیازهای نصب ، نسبت به ویندوز 10 تغییر کرده است ، و باعث شده است که بسیاری از رایانه ها نتوانند ویندوز 11 جدید را اجرا کنند و اگر به صورت منطقی به آن نگاه کنیم ، این چیزی است که بر رایانه های لوحی سرفیس Microsoft نیز تأثیر می گذارد.

 

کدام سرفیس ها با ویندوز 1 سازگار هستند سایت نوژینو

 

وبندوز 11 فقط بر روی 13 مدل سرفیس نصب می شود

همانطور که اشاره کردیم ، در این حالت حداقل موارد مورد نیاز نصب ویندوز 11 تا حدودی بالاتر از ویندوز 10 خواهد بود . کلمه بالا این واقعیت را نشان می دهد که داشتن 4 گیگابایت RAM و همچنین تراشه TPM 2.0 در رایانه های سرفیس مایکروسافت اجباری خواهد بود.

مطلب پیشنهادی مدیر  ویژگی ها و عملکرد سرفیس بوک چیست ؟

و در صورت برآورده نشدن این شرایط و حتی برخی شرایط دیگر ، نصب ویندوز 11 امکان پذیر نخواهد بود. نکته جالب توجه اینجاست که PCWorld با مایکروسافت تماس گرفته است تا در مورد مدلهای سرفیس مایکروسافت که ویندوز 11 بر روی آنها قابل نصب است ، جویا شود و نتایج تا حدی تعجب آور است.

از بین 25 مدل مختلف رایانه که تاکنون توسط مایکروسافت منتشر شده است ، فقط این 13 مدل از انها با ویندوز 11 سازگار هستند و پشتیبانی می شوند.

سرفیس های سازگار با ویندوز 11

 

ایا ویندوز 11 روی سرفیس من نصب میشه - سایت نوژینو

 

به این ترتیب ، فقط در صورتی می توانید ویندوز 11 را بر روی سرفیس مایکروسافت نصب کنید که یکی از مدل های مشخص شده در لیست قبلی را داشته باشید. این مورد به این دلیل است که آنها تنها مدلهایی هستند که حداقل نیازهای نصب سیستم عامل مذکور را دارند ، که قبلاً در مورد آنها بحث کردیم.

به طور کلی در صوتی می توانید ویندوز 11 را روی لپ تاپ و سرفیس خود نصب کنید که در مقدار حداقلی مشخصات زیر را داشته باشد :

حداقل مشخصات برای نصب ویندوز 11 روی سرفیس

  • پردازنده: 1 گیگاهرتز یا سریعتر با 2 هسته یا بیشتر در یک پردازنده 64 بیتی که با SoC سازگار است
  • مقدار رم اجرایی: 4 گیگابایت یا بیشتر
  • فضای ذخیره سازی: حداقل 64 گیگابایت حافظه
  • سیستم عامل: UEFI ، پشتیبانی از بوت امن
  • کارت گرافیک: DirectX 12 یا بالاتر که با درایور WDDM 2.0 سازگار است
  • صفحه نمایش: وضوح بالا یعنی بالای 720p
  • TPM نسخه 2.0

در واقع ، اگر ابزار بررسی اپدیت خود مایکروسافت را اجرا کنید تا ببینید آیا دستگاه شما سازگار است یا خیر و یا اینکه یک Surface قدیمی تر از مدل های نشان داده شده یا پردازنده ای که در لیست ذکر نشده است دارید ، خواهید دید که چگونه کامپیوتر شما با ویندوز 11 جدید سازگار نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی مدیر  6 راه باز کردن قفل سرفیس بدون داشتن password

در بسیاری از موارد ، این مشکل به دلیل تغییر در الزامات TPM ایجاد شده است. در حال حاضر ، به نظر می رسد حداقل برای نصب ویندوز 11 ، این تراشه با نسخه 2.0 یا بالاتر ضروری خواهد بود ، که امنیت سیستم عامل را تضمین می کند.

اما یک تغییر ساده مانند افزایش حافظه RAM یا تغییر در Hard Disk می تواند حالتی ایجاد کند که با TPM 2.0 سازگار شود.

 

خلاصه مطلب

انتظار می رود با توجه به انتشار رسمی ویندوز 11 برای همه کاربران ، که در اصل همزمان با کریسمس امسال اتفاق می افتد با توجه به شکایت های بزرگی که در سطح جهانی به وجود می آید ، شرکت مایکروسافت این الزامات را تا حدودی کاهش دهد.

با این حال ، درصورتی که این اتفاق نیفتد و شما هم نیاز به نصب نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت بر روی Surface خود هستید ، در حال حاضر روش های خارجی وجود دارد که به شما امکان می دهد بررسی ها و موانع این برنامه نصب را دور بزنید

اگرچه بدون شک این کار با توجه به مشکلات احتمالی که ممکن است در آینده ایجاد شود ، به هیچ وجه توصیه نمی شود. در نهایت توصیه می شود تا نسبت به خرید سرفیس مایکروسافت سازگار با ویندوز 11 برای حل این مشکل اقدام نمایید .

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه