دل کانواس چیست

مایکروسافت با عرضه سرفیس استودیو به موفقیت چشمگیری دست یافت و در این میان شرکت دل با معرفی دل کانواس Dell Canvas به نظر می رسد میخواهد به رقابت با سرفیس استودیو بپردازد .

حداقل بر روی کاغذ دل کانواس Dell Canvas بسیار شبیه سرفیس استودیو است و دارای صفحه نمایش لمسی 27 اینچی و رزولوشن 2560×1440 با ورودی و خروجی های Thunderbolt / USB / DisplayPort / HDMI و 100٪ پوشش رنگی رنگ Adobe RGB می باشد و قیمت ان حدود 1799 دلار امریکا است .

 

ایا دل کانواس با سرفیس استودیو قابل مقایسه است ؟

در نگاه اول سایز صفحه نمایش ها به چشم می خورد و به نظر می رسد هر دو Surface Studio و Dell Canvas دارای صفحه نمایش لمسی 27 اینچی با ویژگی های مشابه هستند . هر دوی سرفیس استودیو و دل کانواس را میتوان درش سرفیس dial در سرفیس و Totem مخصوص دل را به کار برد که جز لوازم جانبی بسیار کاربردی برای طراحان است پس ما در این دو مدل با لپ تاپ صفحه لمسی حرفه ای طرف هستیم .

سرفیس استودیو یک کامپیوتر مستقل است و به تنهایی کار میکند بدون نیاز به ابزاری دیگر در سرفیس استودیو شما نیازی به رایانه های دیگر یا مانیتور ندارید تا از آن استفاده کنید. از سوی دیگر، Dell Canvas نیاز به یک کامپیوتر (یا یک لپ تاپ) دارد به عبارت دیگر، Dell Canvas یک محیط ( یک صفحه نمایش ) است که به کامپیوتر متصل می شود و میتوان با ان کار کرد

رزولوشن دل کانواس 2560×1440 است در حالی که رزولوشن سرفیس استودیو 4500×3000 می باشد و احتمالا دل برای کاهش هزینه ها و بار پردازشی روی cpu و gpu رزولوشن را کاهش داده است .

و به همین دلیل اختلاف قیمت فاحشی بین سرفیس studio و دل canvas وجود دارد .

دل کانواس Dell Canvas طراحی شده که کامل روبه روی شما قرار گیرد و تغییر مکان ان کمی سخت است .

مطلب پیشنهادی مدیر  7 مانیتور مخصوص سرفیس پرو 4 ( معرفی + مشخصات )

 

مقایسه دل کانواس با سرفیس استودیو

 

دل کانواس در مقابل دیگر رقبا

از بزرگترین تهدیدات برای دل کانواس وجود تبلت ها است . Wacom به عنوان مثال یک سری از دستگاه های تبلتی به نام Cintiq تولید می کند که هزینه پایینی دارند و کارایی dell canvas را دارند در حقیقت، اگر مدل Cintiq را با سخت افزار معادل (27QHD) که حدود 1000 دلار قیمت دارد بخرید تقریبا مشخصات دل کانواس را دارد و جز لپ تاپ ارزان قیمت محسوب میشوند .

بزرگترین سوال کاربران تبلت ها درمورد کیفیت قلم است .شرکت Wacom یکی از بهترین ها در این ضمینه است و برای سالاهای طولانی در حال ساخت و توسعه قلم است . پیاده سازی تکنولوژی “N-trig” خود مایکروسافت هنوز هم در چندین حوزه کلیدی پایین تر از Wacom است مثل :

 

حساسیت قلم در محدوده 30 درصد پایین تر

دقت کمتر در ردیابی مستقیم خطوط ( صفحه نمایش خازنی دقت کمتر ارائه می دهد )

ناتوانی در تشخیص بیش از یک نقطه در یک زمان ( Wacom از این استفاده می کند تا تشخیص دهد که چقدر قلم کج شده است )

 

البته wacom راز های خود را برملا نمی کند و نمی گوید در کدام مورد از چه تکنولوژی استفاده کرده و مسلما wacom هم تکنولوژی های خوب و ضعیف دارد

ظاهرا، دل هم از تکنولوژی UD EMR Wacom استفاده می کند – به عبارت دیگر، Wacom اجازه داده تا دل نسخه خود Dell از CintiQ 27QHD کامل با قابلیت شیب را ایجاد کند.

 

مایکروسافت هم بیکار ننشسته و تکنولوژی قلم “N-trig” خود را بروززسانی میکند و از این نظر اختلاف فاحشی بین دل کانواس در مقابل سرفیس استودیو نیست .

 

Dell Totem در مقابل Surface Dial

بله دل در سایر ضمینه های دیگر هم از مایکروسافت کپی برداری کرده و به جای سرفیس dial محصول دل totem را معرفی کرده است . totem به نظر میرسد که کاملا شبیه سرفیس دیال است . هنگامی که توتم را روی صفحه نمایش وقتی یک برنامه پشتیبانی شده بازه قرار می دهید می تواند منوهای حساس و کنترل های محتوا ان برنامه را ظاهر کند و از انها استفاده کنید .

مطلب پیشنهادی مدیر  8 ماوس بلوتوثی سرفیس پرو ( موس وایرلسی مخصوص سرفیس )

یکی از تفاوت های اصلی این است که Totem تنها زمانی کار می کند که روی صفحه نمایش قرار می گیرد . اما سرفیس dial به این شکل نبود .

تفاوت دیگر این است که دل totem را به عنوان نقطه دوم شناسایی می کند که در حال حاضر هیچ نرم افزاری از آن پشتیبانی نمی کند ، اما می توانید برخی از استفاده از این دستگاه را در برخی از برنامه ها بکنید.

ترکیب سرفیس studio با دل canvas

این قطعا امکان پذیر است. Surface Studio یک کامپیوتر کامل و فوق العاده است، بنابراین باید بتواند از دستگاه هایی مانند Dell Canvas پشتیبانی کند . شاید برخی از افراد مایل به استفاده از دو دستگاه کنار هم باشند . و کانواس را به سرفیس وصل کنند و میشه گفت با اینکار بهترین ترکیب تکنولوژبک طراحی را خواهید داشت .

 

مطالب مفید :

بررسی و خرید ps5

کالبدشکافی 5 غول گیمینگ Alienware

دانلود و نصب اندروید 12

اموزش تمام راه های گرفتن اسکرین شات در ویندوز 11

برسی تغییرات ویندوز 11

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه